הצלחה מלאה לניסוי ראשון של 'שרביט הקסמים'

הטיל הישראלי-אמריקני נגד טילים, הבא לסגור את אפשרויות החדירה האווירית לישראל במרווח הפתוח שבין "כיפת ברזל" ל"חץ" נוסה בהצלחה מרשימה. המערכת תהיה מוכנה רק ב-2014 ומחיר כל טיל בודד יהיה כמיליון דולר • כל הפרטים על הניסוי המוצלח (חדשות, צבא ובטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות משרד הביטחון)

פחות משבוע לאחר השלמת מבצע "עמוד ענן" שבמרכזו עמדה הצלחת סוללות "כיפת ברזל" קיימו מערכות הבטחון של ישראל ניסוי ראשון ומוצלח מאד של טיל "שרביט הקסמים", עוד אחד בסדרת הטילים נגד טילים המפותחים בישראל במימון משותף עם האמריקנים. הפעם מדובר בטיל, מתקדם יותר מ"כיפת ברזל" המיועד לתת מענה לאותם טילים שינסו לחדור לארץ, במרווח האווירי שבין ה"כיפה" הנותנת מענה לטילים ולקטיושות מנמיכי הגובה לבין טילי ה"חץ" הנותנים כבר היום מענה לטילים הבאים מחוץ לאטמוספירה.

הניסוי ב"שרביט הקסמים" נערך ביום חמישי האחרון בנגב ודבר קיום הניסוי הותר הערב לפרסום. כל השותפים לניסוי ובכלל זה האמריקנים, מרוצים מאד מתוצאותיו. במהלכו הצליח הטיל ששוגר לפגוע בדיוק מלא במטרת היעד שדימתה טילים מתקדמים מתוצרת איראן וברית המועצות המצויים בידי החיזבאללה והסורים.

זהו ניסוי מערכתי ראשון במערכת "שרביט קסמים", המפותחת עבור משרד הבטחון על ידי חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות וחברת רית'יאון האמריקנית. נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח של מערכת "שרביט קסמים", ואת המשך ניסויי הפיתוח הדרושים עד להבשלה מבצעית של המערכת בעתיד. ההערכות הראשונות דיברו שהטיל יהיה מוכן מבצעית ב-2014 והמפתחים מקווים להפתיע ולהקדים את מועד מוכנותו של הטיל.

, (צילום: באדיבות משרד הביטחון)

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק למדינת ישראל שכבת הגנה נוספת מפני טילים לטווח קצר ובינוני ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על המדינה מפני איומי הטילים והרקטות.

"שרביט קסמים", בניגוד ל"כיפת ברזל" לא תהיה בנויה על בסיס סוללות המפוזרות ברחבי הארץ. יהיו למערכת כמה מוקדי שיגור בודדים וקבועים ברחבי הארץ ואלו יכסו את כל שמי המדינה. המערכת תוכל לפגוע וליירט כל טיל שיגיע ממרחק של 70 ק"מ ובכלל זה תוכל לפגוע ולהפיל קטיושות כבדות וארוכות טווח, טילי שיוט והיא מיועדת גם לפגיעה בראשי נפץ של טילים בליסטיים מסוג "סקאד", "שיהאב" ו"סיג'יל".

מפתחי הטיל סרבו לנקוב במחירו העתידי של כל טיל, ורק היו מוכנים לומר שכל טיל מ"שרביט הקסמים" יהיה זול מן ה"חץ" ויקר מ"כיפת ברזל". על פי גורמי חוץ, מחירו של כל טיל יהיה כמיליון דולר.

שר הבטחון אהוד ברק, בירך הלילה את אנשי משרדו, רפא"ל והתעשיות הבטחוניות המעורבות בפיתוח מערכת "שרביט קסמים", ואמר כי הבשלת התוכנית תהווה נדבך משמעותי בתוכנית ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל מפני טילים, הכוללת את החץ 2, חץ 3, "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל".

שר הבטחון ברק אמר: "ההצלחה הגדולה של סוללות "כיפת ברזל" במבצע "עמוד ענן" מבהירה מעל לכל ספק את החשיבות העצומה שיש למערכות ההגנה מפני טילים. מדינת ישראל מובילה בעולם בתחום זה, בזכות התעשיות הבטחוניות הישראליות ואנשיהם".

צילום: באדיבות משרד הביטחון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר