"האסיר X" נמצא על-ידי הסוהרים שעה לאחר מותו

בן זיגייר, "האסיר X", שנקבע כי מצא את מותו במקלחת שבתאו המבודד בכלא איילון, נמצא על-ידי הסוהרים רק לאחר שעה. גורם בשב"ס: הסוהרים כנראה היו עסוקים במשהו אחר (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בן זיגייר (צילום: מתוך התחקיר)

בן זיגייר, "האסיר X", שנקבע כי מצא את מותו במקלחת שבתאו המבודד בכלא איילון, נמצא על-ידי הסוהרים רק לאחר שעה מאז שמצא את מותו, כך מדווח הבוקר 'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, ביום בו מצא בן זיגייר את מותו, הסוהרים עקבו אחר המוניטורים שתיעדו את המתרחש בתא מספר 15 המבודד, כאשר אחת המצלמות מתעדת גם את חדר האמבטיה, כשניתן לראות את ראשו של האסיר מבלי לפגוע בפרטיות לה הוא זכאי.

זיגייר נכנס למקלחת, בסביבות השעה 19:00 בערב, יחד עם סדין מיטתו, כאשר הסוהרים לא מבחינים במתרחש, תלה את עצמו ורק כעבור שעה, כשהבחינו כי אינם רואים את האסיר, נכנסו לחדרו ומצאו את גופתו.

פראמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו, ניסו לבצע באסיר החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו.

בשיחה עם 'ידיעות' מודה גורם בשירות בתי הסוהר כי מהנתונים עולה שהסוהרים היו עסוקים במשהו אחר ואל הבחינו במתרחש בתא השמור.

לדבריו, "במבחן התוצאה האסיר מת, ונכשלנו במשימה לשמור על חייו, למרות כל הקשיים שיש בלשמור על אסיר שמודר מכל אנשי הכלא שבאו עמו במגע".

לאחר פרסום ממצאי חקירת מותו של האסיר השבוע, הגיבו בשירות בתי הסוהר כי "שירות בתי הסוהר מודע לגודל האחריות המוטלת על כתפיו בשמירה על חייו של כל אסיר ועצור באשר הוא. לאור זאת, מייחס הארגון חשיבות רבה בהתמודדות עם סוגיית האובדנות בקרב המוחזקים במתקני הכליאה".

באשר לפרשה המדוברת, נכתב בתגובה של שירות בתי הסוהר כי "החלטת כבוד נשיאת בתי המשפט במחוז המרכז, השופטת דפנה בלטמן-קדראי, בתיק חקירת סיבות המוות - כפי שהותרה לפרסום - נלמדת על היבטיה השונים. יודגש כי בשנים האחרונות נקט שירות בתי הסוהר במגוון פעולות חדשניות ומאומצות שצמצמו את מספר המתאבדים בצורה דרסטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר