בדרך לאינתיפאדה שלישית? עימותים ושביתות רעב

אלפי אסירים פלסטינים החזירו את ארוחות הבוקר שלהם במחאה על מותו של אסיר ביטחוני, בגדה נמשכים העימותים האלימים בין הפלסטינים לכוחות הביטחון, והחשש בקרב גורמי הביטחון כי אנחנו עומדים בפני אינתיפאדה שלישית גוברים. הרמטכ"ל הורה לצה"ל להיערך בהתאם (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
העימותים מתגברים (צילום: פלאש 90)

בדרך לאינתיפאדה שלישית? אלפי אסירים פלסטינים, החזירו הבוקר (ראשון) את ארוחות הבוקר שלהם במחאה על מותו של אסיר ביטחוני במהלך השבת.

ערפאת ג'רדאת בן 29, נעצר בשבוע שעבר בחשד שיידה אבנים במהלך מבצע עמוד ענן. לאחר ארוחת הצהריים שאכל בבית הכלא מגידו, חש ברע, התמוטט ומת. בשל הרגישות החקירה היא הוטלה על היחידה לחקירות בינלאומיות.

בגדה, נמשכים העימותים בין הפלסטינים לכוחות הביטחון. מאות מפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל בכניסה לכפר סעיר ליד חברון, בו התגורר האסיר הפלסטיני שמת.

במקביל, 4,500 אסירים ביטחוניים החזירו את ארוחות הבוקר שלהם במחאה על מות האסיר כשהם מאיימים להחזיר את כל הארוחות שיקבלו במהלך היום.

בשירות בתי הסוהר מציינים כי האסירים מחזיקים מזון בתאים, ועדיין לא מגדירים את החזרת ארוחת הבוקר כשביתת רעב, אלא רק לאחר 48 שעות.

כזכור, בימים האחרונים מפגינים מאות פלסטינים בגדה וגוררים עימותים אלימים עם כוחות הביטחון לאות הזדהות עם ארבעה עצירים מנהליים ששובתים רעב.

העימותים המתגברים כמו גם המשך שביתת הרעב של העצירים ומות האסיר בכלא מגידו, יוצרים את החשש אצל גורמי הביטחון כי אנחנו עומדים בפני אינתיפאדה שלישית, שתצא מהר מאוד משליטה. הרמטכ"ל הורה לצבא היערך בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות