תיעוד אחרון:

צפו: אחת הטיסות האחרונות של הטייס שנהרג

נועם רון, סגן אלוף בן 49, נהרג הלילה (שלישי) בהתרסקות מסוק ה'קוברה' באזור רבדים, יחד עם רב סרן (מיל') ארז פלקסר בן ה-31. צפו בתיעוד אחת הטיסות האחרונות של רון (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ההרוגים (צילום וידאו: Ynet. תמונה: דובר צה"ל)

תיעוד אחרון: נועם רון, סגן אלוף בן 49, נהרג הלילה (שלישי) בהתרסקות מסוק ה'קוברה' באזור רבדים, יחד עם רב סרן (מיל') ארז פלקסר בן ה-31.

את אחת מטיסותיו האחרונות תיעד רון, ובסרטון ניתן לראות כיצד הוא מצלם את עצמו במהלך הטיסה ואת נאומו במהלך טקס הפרידה מקצין ביחידה בה שירת.

במהלך הלילה, אבד הקשר עם מסוק ה'קוברה', ורק לאחר שעות של חיפושים, לפנות בוקר, אותר השבר הראשון של המסוק.

מאז שעות הבוקר סרקו כוחות צה"ל את זירת ההתרסקות, ומתברר כי חלקים גדולים מגוף המסוק נמצאו בטווח של 100 מטרים מנקודת הפגיעה בקרקע.

חלקו הקדמי של המסוק התפרק למספר חלקים, מה שמעיד כי הנפילה מגובה 400 מטרים הייתה בעוצמה אדירה ומהירה.

בשעות אחר הצהריים הושלם פינוי שברי המסוק והחלקים הועברו להמשך חקירה בחיל האוויר. במקביל, נציגי הרבנות הצבאית השלימו את מלאכת איסוף שרידי הגופות.

מחקירה ראשונית של האסון מתברר כי ככל הנראה מדובר בכשל טכני שגרם להתרסקות, מאחר והטייסים לא דיווחו על תקלה, והדיווח הראשון שלהם היה: "אנחנו שש דקות מנחיתה".

במהלך החקירה ינסו החוקרים להבין מה גרם לתקלה הטכנית והאם הטייסים ניסו לחלץ את עצמם. לאור העובדה שהמסוק לא עלה באש, יקל הדבר על החוקרים.

סא"ל (במיל') רון יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין במורשה. רס"ן (מיל') ארז פלקסר יובא למנוחות מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בהרצליה.

בחיל האוויר מדגישים כי אנשי צוות האוויר שהיו במסוק הם אנשי מילואים ותיקים שהיו בטיסת אימונים שגרתית. מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה על הקמת ועדת חקירה חילית. כמו כן, הנחה מפקד חיל-האוויר על קרקוע מערך הצפע עד לבירור נסיבות התאונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר