קולות מלחמה

מפקד חיל האוויר: סוריה עלולה לתקוף בפתאומיות

ישראל נערכת למלחמה עם סוריה: מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, אמר היום כי "סוריה משתנה לנגד עינינו. אם מחר היא מתמוטטת - אנחנו עלולים מהר מאוד למצוא את הארסנל האדיר הזה מתפזר ומופנה כלפינו". הוא מזהיר מפני מלחמה שתפרוץ במפתיע (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אשל והרמטכ"ל. מזהירים מפניה של סוריה (צילום: פלאש 90)

האלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר, מזהיר מפניה של סוריה על רקע סוגיית נשק ההגנה האווירית המתקדם בסוריה. בדברים שנשא בכנס לביטחון לאומי של מכון פישר, אמר האלוף אשל: "מערכות כאלה הן לא רק איום אופרטיבי, הן גם מביאות לתחושת ביטחון שיכולה לגרום למדינות לעשות דברים שלא היו עושות אחרת. מדובר בנשק מדור שונה לחלוטין, שלא דומה למה שהיה בעבר. אך אין מערכת שאין לה פתרון, השאלה היא רק מה המחיר“.

האלוף אשל אמר עוד כי "סוריה משתנה לנגד עינינו. אם מחר היא מתמוטטת - אנחנו עלולים מהר מאוד למצוא את הארסנל האדיר הזה מתפזר ומופנה כלפינו".

מפקד חיל האוויר אמר כי כתוצאה מהתפרקות בסוריה, עלולה להתפתח מלחמה בהפתעה. "מלחמה בהפתעה יכולה להיוולד היום בהרבה מאוד תצורות", צוטט האלוף באתר צה"ל. אירועים בודדים יכולים להסלים מהר מאוד ומחייבים אותנו להיות מוכנים בתוך שעות".

השבוע הזהיר הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, את נשיא סוריה בשאר אסד מערעור המצב בגבול הצפוני, ואומר כי במידה ואכן יגרום להסלמה "הוא ישלם את המחיר".

לדבריו של גנץ, אסד מעודד את הפעילות נגד ישראל דרך רמת הגולן. "לא נרשה שמרחב רמת הגולן יהפוך למרחב נוחות של אסד" אמר הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל הגיב להכרזה הסורית לפיה צבא סוריה פגע בסיור צה"לי, וכביכול השמיד רכב של כוחות הביטחון הישראליים: "הסיור היה באופן מובהק על גדר המערכת בשטח סוריה. הוא לא חדר לשטח סוריה, אלה שטויות. ירו על הסיור פעם אחת, פעם שנייה ופעם שלישית, במובהק מתוך עמדה סורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר