התבטאות מפתיעה

עמידרור: "ישראל מסוגלת לתקוף לבדה את איראן"

בעוד מעצמות המערב ממשיכים במאמציהם להשגת הסכם עם איראן, ראש הביטחון לאומי לשעבר של ישראל, אלוף במיל' יעקב עמידרור, מבהיר כי "ישראל מסוגלת לשתק ולעכב את מתקני הגרעין של טהרן לתקופה ארוכה מאוד". עמידרור סיפר על אימוני חיל האוויר והוסיף כי "איננו מבלפים, אנחנו רציניים מאוד" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
"ישראל מסוגלת". יעקב עמידרור (צילום: פלאש 90)

התבטאות מפתיעה מפיו של אלוף במיל' יעקב עמידרור, מי שכיהן עד לא מכבר כראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, בסוגיית הגרעין האיראני.

בראיון לעיתון "פיננשל טיימס", אמר עמידרור כי "ישראל מסוגלת לשתק ולעכב את מתקני הגרעין של טהרן לתקופה ארוכה מאוד".

עמידרור הוסיף והבהיר כי יש לישראל את היכולת לתקוף לבדה את איראן וכי היא תעשה זאת ברגע שתצטרך להגן על עצמה.

לדבריו, "אנחנו לא זקוקים לרשותו של אף אחד, אנחנו מדינה עצמאית. יש לנו ריבונות משלנו. אם ישראל תעמוד במצב בו עליה להגן על עצמה - ישראל תעשה זאת".

עמידרור סיפר כי חיל האוויר הישראלי מתכונן כבר זמן רב לתקיפה שכזו, בין היתר באמצעות אימונים של טיסות ארוכות מאוד אותן מבצעים בכל רחבי העולם.

"מישראל ועד איראן המרחק הוא 2,000 ק"מ ואתה חייב להכיר יעדים כאלה. כל מי שיש לו מכ"מים המכסים את המזרח התיכון יודע מה אנחנו עושים", הוסיף עמידרור.

עמידרור הוסיף ואמר: "ברור שאנחנו לא ארה"ב ותאמינו או לא, יש להם יותר יכולות מאשר לנו. אבל יש לנו מספיק יכולות לעצור את האיראנים להרבה מאוד זמן".

עמידרור נשאל האם ישראל מסוגלת לפגוע גם במתקנים הגרעיניים התת-קרקעיים, לאור זאת שארה"ב לא העבירה לישראל את הטילים חודרי הבונקרים, והשיב: "כולל הכל".

"איננו מבלפים", הבהיר עמידרור, "אנחנו רציניים מאוד ומכינים את עצמנו לאפשרות שישראל תצטרך להגן על עצמה בעצמה".

אמש דיווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי ישראל מתאמנת יחד עם סעודיה לתקיפה משותפת אפשרית באיראן במידה וההסכם שמתגבש בין איראן למעצמות המערב בז'נבה, לא יביא לפחירוק מוחלט של הגרעין האיראני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר