פיקוד דרום חגג פרישה ב-100 אלף שקל

למרות מדיניות החיסכון, פיקוד דרום ערכו חגיגה ראוותנית לפורשי הפיקוד, שכללה הצגה יקרה בתיאטרון וקייטרינג בהזמנה פרטית בעלות של יותר מ-100 אלף שקל • דובר צה"ל: "האירוע - בהתאם להנחיות הצניעות" (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ (צילום: פלאש 90)

למרות שלאחרונה נשמעו הצהרות רבות על קיצוצים בצבא ההגנה לישראל, יחידות נסגרו או צומצמו והונהגה מדיניות של חיסכון באימונים ובציוד, האירוע שערכו פיקוד דרום הצליח להרים כמה גבות ולעורר ביקורת גם בקרב קצינים בפיקוד.

מפרסום שעלה ב-ynet, האירוע שהיה ערב פרידה מאנשי הקבע ששירתו בפיקוד, התקיים בתיאטרון הקאמרי בתל אביב לכ-900 מאנשי הקבע של יחידות פיקוד דרום ובני זוגם, האוכל שהוגש הוזמן מקייטרינג פרטי ולפורשים הוענקו תשורות.

המוזמנים, מדרגת רב סרן ומעלה, התבקשו שלא להגיע לאירוע במדים, אלא בלבוש אזרחי, כמו באירועים דומים אחרים.

עלותו של הערב הסתכמה בסכום מכובד של יותר מ-100 אלף שקל, כשהאירוע עצמו ארך פחות מארבע שעות. לדברי גורמים בפיקוד שהתרעמו על כך, "ראוי לתת כבוד לקצינים שפרשו, ולא צריך להפוך את צה"ל לעני ומסכן. יחד עם זאת, בשנה שבה מודיעים על פיטורים של יותר מ-5,000 אנשי קבע, סוגרים מערכים שלמים של סטי"לים, טייסות, אגדי ארטילריה, חטיבות שריון ויחידות, בהן גם מהפיקוד שלנו – חבל להעביר מסר בזבזני שכזה למשרתים בצבא".

האלטרנטיבה לערב כזה, אמר אחד מאנשי הקבע, הוא קיום האירוע באודיטוריום של אחד הבסיסים ועל החלק האמנותי להפקיד גורמים מצה"ל עצמו, ולא להזמין אמנים חיצוניים ויקרים. "לא היה נגרע מאומה מהכבוד של הפורשים או מההווי של המשרתים, באירוע שכזה, עם המשפחות של אנשי הקבע ואוכל צבאי, שעלותו הייתה זולה בעשרות אחוזים מהקייטרינג".

בשנה וחצי האחרונות, פועלים בצה"ל לפי ההנחיה של סגן הרמטכ"ל הקודם, אלוף יאיר נווה ואירועי ההווי וההוקרה מתקיימים במתכונת צנועה יותר, ופחות אזרחים שמעורבים בתהליך ההפקה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מתוך הוקרה גדולה לעשייתם המבורכת של קציני הפיקוד נערך האירוע המדובר בערב חגיגי ומכובד עבור כל מפקדי וקציני הפיקוד ובהתאם לפקודות הנהוגות בצה"ל. במהלך האירוע נפרדו המשתתפים מאוכלוסיית הפורשים של הפיקוד מהשנים האחרונות. אירוע מסוג זה מתקיים אחת לכמה שנים ומאפשר מפגש באווירה פחות מחייבת, אשר הלבוש האזרחי הולם אותה, כמקובל באירועים אלו. צה"ל מאחל לפורשים בהצלחה ומודה להם על מסירותם הבלתי מתפשרת לאורך שנים רבות כל כך ואנו תקווה כי האירוע שיקף הוקרה זו בכבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר