שוויון בנטל?

כך צה"ל מגייס נוצרים: "אי היענות לצו - אינה כעבירה"

בזמן שתלמידי ישיבות חרדים נעצרים בגלל אי התייצבות בלשכות הגיוס, בני העדה הנוצרית מוזמנים ל'גיוס בהתנדבות' ואי התייצבות שלהם או אי היענות לצו - איננה נחשבת כעבירה על החוק, צווי הגיוס הרכרוכיים של צה"ל לנוצרים מוגדרים "הזמנה לבני נוער לבחינת האפשרות להתנדב". לתשומת לב השר יאיר לפיד (בארץ)

נוצרים בישראל, זוכים לכפפות של משי (צילום ארכיון: פלאש 90)

החרדים נעצרים, הנוצרים זוכים לצווים מקלים: כשברקע עדיין סוערות הרוחות בישראל סביב חוק הגיוס החדש, ומידי תקופה מפגינים צעירים חרדים כנגד מעצר חבריהם בעקבות אי התייצבות בלשכת הגיוס, מתברר כי אוכלוסיה אחרת זוכה ליחס רכרוכי בכל הקשור לצווי התייצבות. מדובר בבני בעדה הנוצרית, שצווי הגיוס שיישלחו אליהם על ידי צה"ל - לא מחייבים אותם אפילו בהתייצבות בלשכות. אי היענות לצו, כך לפי צה"ל עצמו - לא תיחשב כעבירה פלילית.

באתר צה"ל נכתב היום (שלישי) כי "החל מהשבועות הקרובים יחלו להישלח צווי גיוס בהתנדבות לכלל פוטנציאל המתגייסים בני העדה הנוצרית. צווים אלו יהוו מעין הזמנה לבני נוער אלו לבחינת האפשרות להתנדב לגיוס, ובתוך כך חשיפה למידע מגוון ורחב על האפשרויות העומדות בפניהם בגיוס לצה"ל".

"עוד הוחלט כי אי היענות לצו לא תחשב כעבירה או כאי התייצבות על פי חוק" נכתב באתר צה"ל, שם מוספים ומספרים כי "בצה"ל פועלים לשילובם המיטבי של כלל האוכלוסיות ורואים במהלך זה חשיבות רבה לחיבורם של בני העדה הנוצרית כחלק מצה"ל".

רח"ט תומכ"א תא"ל גדי אגמון אמר בהתייחסו לצווי הגיוס בהתנדבות של נוצרים: "זהו שינוי המהווה צעד נוסף בשילובם וחיבורם של בני העדה הנוצרית לצה״ל. מטרתו להקל בהעברת מידע על הליכי הגיוס לבני העדה הנוצרית ובכך לסייע להם להתגייס לשרות משמעותי. אנו פועלים לשילובם המיטבי של כלל האוכלוסיות ורואים חשיבות רבה למהלך זה".

הפגנה נגד גיוס חרדים. צילום ארכיון: ישי כהן

כזכור, בשבועות האחרונים סערו הרוחות במגזר החרדי בשל מספר בחורי ישיבות חרדים שנעצרו והושלכו לכלא צבאי לאחר ששמעו להוראת רבותיהם ולא התייצבו בלשכת הגיוס. כעת מתברר, כי לו היו נולדים כנוצריים, אי התייצבות שלהם בלשכת הגיוס לא הייתה נחשבת כעבירה פלילית והם לא היו נעצרים.

גם המהלך החדש שיבצע צה"ל מול בני העדה הנוצרית בו הוא נוהג בהם בכפפות של משי, מעורר את חמתם של בכירים במגזר. ח"כ באסל גטאס טען היום כי "תוך שנה יראו שהנוצרים מתגייסים ויחילו על כולם את חוק גיוס חובה". גטאס הוסיף: "קראתי לכל הצעירים הערבים שיקבלו את צווי הגיוס להחזיר אותם בדואר או לשרוף אותם בהפגנות מחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר