חיילים כתבו "לא מפנים מאחזים" - והודחו

לאחר מחאת "דוד הנחלוואי", חיילי צה"ל במחאה חדשה. החיילים העלו לרשת תמונות בהם הם נראים אוחזים בדף עליו נכתב "לא מפנים מאחזים", והודחו מהגדוד בו הם משרתים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים בפינוי. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: פלאש 90)

צה"ל מאבד שליטה? לאחר מחאת הענק של "דוד הנחלוואי" חיילי צה"ל פתחו במחאה חדשה: "לא מפנים מאחזים".

עשרות חיילים העלו לרשת תמונות בהם הם נראים אוחזים בדף עליו נכתב "לא מפנים מאחזים", אלא שהפעם שלטונות הצבא הגיבו בצורה נחרצת ומיידית - מספר חיילים הודחו הערב (חמישי) מהגדוד בו הם משרתים.

שני לוחמים בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל הודחו מהגדוד שבו הם משרתים, שעות לאחר שפרסמו בפייסבוק תמונה שבה נראה דף עליו נכתב "חיילי גדוד 50 וחטיבת הנח"ל לא מפנים יהודים".

מפקד החטיבה, אל"מ יהודה פוקס, זימן אותם לשיחת בירור, והם עשויים להישלח למאסר.

כאמור, בעקבות התמונה של שני החיילים, עשרות חיילים נוספים העלו לרשת תמונות עם דפים עליהם כיתוב דומה.

כזכור, לפני כשבועיים נחשף צה"ל למרד האינטרנטי הראשון, כאשר בעקבות סרטון שעלה לרשת בו נראה החייל דוד אדמוב דורך את נשקו מול צעירים פלסטינים שהתגודדו סביבו ליד בית הדסה בחברון עורר את המרד הצה"לי.

קבוצה בפייסבוק בשם "גם אני עם דוד הנחלאווי", צברה בתוך מספר ימים למעלה מ-100 אלף לייקים, כאשר אלפי חיילים העלו לרשת תמונה בה הם נראים מחזיקים דף עליו כתוב "גם אני עם דוד הנחלאווי".

מחאת "דוד הנחלאווי" (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי)

(פלאש 90)

עם זאת, המחאה האחרונה לא הצליחה לעשות גלים ברשת, כאשר גורמים בצה"ל הדגישו כי הפעם, בניגוד למקרה "דוד הנחלוואי", צפויה יד קשה כלפי חיילים שיפרסמו תמונות מחאה פוליטיות ברשת, גם אם החיילים יסתתרו מאחורי דף.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "שני החיילים שפנו למפקידהם והודו שעמדו מאחורי התמונות הקוראות לסירוב פקודה הודחו מהגדוד וייקראו לבירור אצל מפקד החטיבה. השימוש שנעשה ברשת החברתית ככלי מחאה אינו מתקבל על הדעת ומהווה פגיעה בערכי היסוד של צה"ל". גורמים צבאיים הוסיפו כי החיילים לא התבקשו לפנות מבנים ועל כן לא סירבו לעשות זאת. יצוין כי במידה ויישפטו, סעיף האישום המשמעתי יהיה התנהגות שאינה הולמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר