CNN מציגה: התיעוד שיסבך את צה"ל?

רשת CNN פרסמה תיעוד מזווית נוספת לאירוע בו נהרגו 2 צעירים פלסטינים שיידו אבנים ב"יום הנכבה" בביתוניא. במקביל, קציני צה"ל נפגשו עם אחד מהפצועים בתקרית (צבא, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים בעימותים עם פלסטינים (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעוד שבצבא ממשיכים לבדוק את נסיבות מותם של שני הצעירים, נאדים נווארה ומוחמד אבו ט'אהר, שנהרגו בביתוניא במהלך הפגנה ב"יום הנכבה" לפני כשבוע, המלחמה על דעת הקהל בעולם נמשכת.

כזכור, לטענת הפלסטינים וקרובי משפחות ההרוגים, מצלמות אבטחה שהיו במקום תיעדו את רגע מותם של הצעירים, כאשר לטענתם, חיילי צה"ל שהיו במקום השתמשו בירי חי לעבר השניים.

מנגד, בצה"ל טוענים בתוקף כי החיילים לא עשו שימוש בירי חי, אלא אך ורק בכדורי גומי.

כאמור, המלחמה על דעת הקהל בעולם נמשכת וכעת היא עולה מדרגה. רשת CNN פרסמה היום (חמישי) תיעוד מזווית נוספת לאירוע הירי, כאשר לטענת אנשי הרשת, התיעוד מוכיח כי החיילים השתמשו בירי חי.

בנוסף, כתב של הרשת שוחח עם אביו של אחד ההרוגים שהציג בפניו את הקליע שלכאורה הרג את בנו.

עם זאת, מומחים לכלי נשק בישראל טוענים כי כלי הנשק אותם מחזיקים החיילים המתועדים בסרטון שפרסמה CNN אינם מיועדים לשימוש לירי חי, אלא לירי כדורי גומי, מה שמחזק את טענת הצבא.

בנוסף, לטענת אותם מומחים, הקליע אותו הציג אביו של אחד ההרוגים לא יכול להיות הקליע שהרג את הצעיר.

לדבריהם, הקליע אותו מציג אביו של ההרוג היה אמור להימעך לאחר שפגע בחזהו של הצעיר ובספרי לימוד שהיו בתיק גב אותו נשא על גבו בעת הירי.

בתוך כך, בביקור שערכו קצינים בבית החולים ברמאללה הם בדקו את הדוחות שהוכנו לגבי ההרוגים ונפגשו עם פצוע מהתקרית. במקביל, פורסם סרט שבו נראה לוחם מג"ב יורה.

כאמור אחר הצהריים הגיעה לבית החולים משלחת של קציני תיאום מהמינהל האזרחי וקציני רפואה מפיקוד המרכז. חברי המשלחת, אליהם התלוו גורמי ביטחון פלסטינים, בדקו את הדו"חות הרפואיים של שני הרוגי התקרית. כמו כן הם בדקו את מצבו של מוחמד עזה, צעיר נוסף שנפצע בתקרית ומאושפז בבית החולים.

המשלחת הינה חלק מוועדת החקירה הישראלית-פלסטינית שהוקמה כדי לבדוק את נסיבות התקרית, ואת הסיבה שהביאה למותם של שני הצעירים הפלסטינים.

מעדויות מבית החולים עולה כי הקצינים הישראלים הגיעו בלבוש אזרחי וכי אנשי הביטחון הפלסטינים לא נשאו עליהם נשק.
ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים סירבו להתייחס לביקור, אך אמרו כי ראש המינהל האזרחי, תא"ל דוד מנחם, וקציני התיאום נמצאים בקשר הדוק ורציף עם גורמי התיאום הפלסטינים, במטרה למצות את החקירה ולרדת לעומקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר