הכירו את האמצעים של צה"ל שיכולים לעזור במצוד אחר המחבלים

האמצעים המתקדמים של חילות האוויר, הים והיבשה בצה"ל, יכולים לעזור לדלות מידע ולשבש את יכולתם של המחבלים לתקשר עם מפקדיהם - על פי פרסומים זרים כמובן. מיוחד

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

בעוד כולנו מתפללים לשלומם של הנערים שנחטפו בידי בני עוולה, ומקווים לשובם הביתה בשלום בזמן הקרוב. בצה"ל עושים הכל כדי לגלות היכן מוחזקים הנערים, כדי שיוכלו לטפל באירוע. קבלו הצצה לכלים של המתקדמים של צה"ל, המיועדים לעזור בין היתר במקרים כאלו.

באוויר

חיל האוויר הישראלי נחשב לאחד החזקים היעילים והמתקדמים בעולם, גם בתחום הלוחמה האלקטרונית שכוללת אמצעי איסוף מתקדמים, נחשב החיל למתקדם מאוד, ויכול לעזור באיסוף מתקדם של מודיעין חוזי ומודיעין אותות. מדינת ישראל נחשבת מתקדמת במיוחד בתחום המל"טים, ומחזיקה במספר גבוה של מטוסים ללא טייס מתקדמים, בעלי יכולת שהייה ארוכה באוויר.

כלי הטייס הבלתי מאויישים יכולים לשהות שעות ארוכות באוויר ולנטר כל מה שקורה על הקרקע, חלקם אף בתנאי ראות קשים, כמו מזג אוויר קשה או חושך מוחלט. חשיבותם של הכלים הללו בהבאת מודיעין חוזי בזמן אמת, היא קריטית בהרבה פעמים בהצלחת מבצעים כמו במניעת מקרה החטיפה הבא.

לישראל מגוון כלים כאלו, החל מכלים טקטיים קטנים, שחיל הרגלים והתותחנים מפעילים, ואשר ניתנים לנשיאה על הגב, עם זמן שהייה ממוצע של חצי שעה באוויר. דרך ההרמס 450 המתקדם, שיכול לשהות 20 שעות רצופות באוויר, ולאסוף מודיעין ממצלמות מתקדמות לכל מזג אוויר, מכ"ם מתקדם שיכול למפות את הקרקע, וכן לאסוף מודיעין אותות כמו ניטור רשתות תקשורת וכדומה. ועד למטוס ה'איתן' הענק שיכול לשהות באוויר 36 שעות ברציפות - על פי פרסומים זרים, מלבד שאר היכולות שנמנו לעיל, הוא יכול גם לשבש רשתות תקשורת ולפעול בלוחמה אלקטרונית.

מטוס האיתן (צילום: מיכאל קרמר - ynet)

גם בתחום כלי הטייס המאוישים צה"ל נחשב למתקדם במיוחד. כך ניתן למנות את מטוס ה'ראם', שהוא למעשה מטוס בואינג 707, שמשמש בין היתר ללוחמה אלקטרונית. או מטוס הצופית שמשמש לאיסוף מודיעין ולסיור, ועל פי פרסומים שונים מצויד במצלמות מיוחדות, שמאפשרות צילום אלכסוני מטווח רחוק במיוחד. גם מטוסי ה'נחשון', שהם בעצם מטוסי מנהלים מתקדמים מדגם גאלפסטרים 550 ו-G500, מצוידים במיטב הטכנולוגיות המתקדמות של צה"ל וחיל האוויר.

מטוסי הקרב הf-15 וה-F16 מצוידים במערכות מתקדמות לשיבוש אמצעים אלקטרוניים, ואמצעי צילום מיוחדים. מטוס הקרב המתקדם ה'רעם' - שהוא למעשה גרסת תקיפה מפלצתית של מטוס ה-F15 - מצויד באמצעים רבים ללוחמה אלקטרונית.

ביבשה

מלבד הכלים המתקדמים והחסויים של אגף המודיעין (אמ"ן) וחיל התקשוב. מפעיל צה"ל שלל אמצעים מיוחדים לאיסוף מודיעין. מתצפיתנים העובדים ללא הפסקה 24 שעות ו-7 ימים בשבוע על מנת לשמור על הגבולות עד לחיל האיסוף הקרבי, שעליו לא נדבר עקב מגבלות צנזורה.

ה'רקון' הוא כלי רכב שנראה כמו ג'יפ רגיל, אך בראשו יש אנטנות גבוהות יחד עם עוד כלים המותקנים עליו. הרכב פותח על ידי 'רפאל' ויש לו יכולות איסוף מודיעין מתקדמות, כמו מכ"ם המסוגל לזהות אדם ממרחק 10 קילומטר. מצלמה מתקדמת הנישאת לגובה של 9 מטרים, ויכולה לאסוף מודיעין חוזי ממרחק רב. כמו גם שאר כלים חשאיים שמאפשרים לכלי שלל פעילויות מגוונות. הכלי נמצא בשימוש בעיקר בשירות המשטרה ומשמר הגבול.

בצה"ל נמצא את ה'נגמפו"פ', שהוא נגמ"ש מיוחד לתצפית, ומצוייד בתורן תצפית המסוגל להיפתח לגובה של 30 מטרים. הוא מאפשר תצפית בזמן אמת למרחקים גדולים. זאת מלבד שאר אמצעי התצפית בהם מצוידים בזרוע היבשה.

ה'נגמפו"פ' (Nagmapop01 CC BY-SA 3.0 / strong11)

גם חיל התקשוב מפעיל רכב מיוחד שתפקידו לנטר תקשורת אויב, ובמקרה הצורך לפגוע ביכולות התקשורת של האויב, וכך לזרוע תוהו ובהו אצל האויב, שלא יוכל לתקשר עם מפקדיו וסביבתו. המפרט המדויק של הכלים הללו חסוי, אך מדובר באחת מהגאוות הגדולות של חיל התקשוב.

בים

גם יכולות האיסוף של חיל הים אינן מבוטלות, ספינות החיל מצוידות בשלל אמצעי איסוף מודיעין חוזי ומודיעין אותות. ובאמצעי שיבוש ולוחמה אלקטרונית מהמתקדמים בעולם. הספינות יכולות גם להתערב במקרה הצורך, על ידי שיגור טילים מתקדמים ומדויקים במיוחד.

מטבע הדברים, לא הבאנו את כל יכולותיו של צה"ל וכוחות הביטחון, אספנו לכם את כל מה שגלוי וניתן לפרסום. כוחו של צה"ל וכוחות הביטחון אינו מבוטל, אך עלינו לזכור ש'אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר'. ועלינו להתפלל ולקרוע את השמיים למציאת הנערים הנעדרים גלעד בן בת גלים, יעקב נפתלי בן רחל ואייל בן איריס תשורה, ולחילוצם המהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר