צפו: כלי הטיס המתקדמים של צה"ל בחיפוש אחר החטופים

כוחות של יחידת "רוכבי שמיים" של צה"ל מפעילים מלט"ים מיוחדים באזור העיר חברון בחיפושים אחר שלושת תלמידי הישיבה החטופים. אז איך זה עובד? צפו בתיעוד (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחם מיחידת "רוכב שמיים" בחיפוש אחר החטופים (צילום: פלאש 90. וידאו: דו"צ)

כוחות של יחידת רוכב שמיים פרוסים בגזרת חברון ומסייעים באיסוף המודיעין בניסיון להתחקות אחר העקבות של חוטפי שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער.

היחידה מתמחה בהפעלת כלי טיס בלתי מאויש, ולוקחת חלק פעיל בחיפושים כבר משעות הבוקר ביום שישי האחרון.

מספר צוותים פועלים בגזרה כרגע וכל אחד מהם מבצע משימות שונות בהתאם לצרכים המבצעיים, בעיקר סריקות נרחבות של השטחים הפתוחים והבנויים באזור.

"משעות הבוקר של שישי אנחנו כבר בפעילות כדי לסייע לכוחות בגזרות באיו"ש", אמר מפקד פלוגת רוכב שמיים, סרן יוחאי ורסנו. לדבריו, "בהמשך אבטחנו כוחות שפעלו בפעילות מיוחדת בגזרה".

"אנחנו נמצאים צמוד למפקד המחלקה ולכוח המבצע. אנחנו מסייעים במשימות לכלל הכוחות הפועלים בזירה. אנחנו נאסוף מידע לפני המבצע ונעביר לכוח", הסביר ורסנו. "ברגע שיש זיהוי אנחנו יכולים לסגור מעגלים עם כוחות תצפית וכוחות בשטח. כשיבקשו להראות בית אני יכול להראות את הבית ואת ציר התנועה, זו המשמעות המרכזית שלנו פה".

בלילות לקחה היחידה חלק בפעילות המבצעית והצטרפה למספר רב של מעצרים שבוצעו בתגובה לחטיפה. "חילקו את הצוותים, שחברו ליחידות השונות שבצעו מעצרים. הם סייעו לפעולת המעצר ולפתיחת ציר התנועה", סיפר ורסנו. "דאגנו שאף אחד לא יוכל לברוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר