חטיפת תלמידי הישיבה

צה"ל כיתר בתים בחברון: "שני פעילי חמאס נעצרו"

צה"ל כיתר בתים בעיר חברון, ואף הפעיל מטען נפץ בכדי לפוצץ את דלת אחד המבנים. על פי הדיווחים, שני פעילי חמאס שהתבצרו במקום - אכרם ונור קוואסמה, נעצרו והם מובלים כעת לחקירה. לפי הפלסטינים, מספר מיושבי הבית נפגעו. גל המעצרים בגדה נמשך (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומי ארכיון: פלאש 90)

מקורות פלסטינים דיווחו הלילה (ראשון) כי צה"ל כיתר בית בשכונת עין דיר בכה בחברון ואף הפעיל מטען נפץ לעברו לאחר שיושבי הבית לא נענו לבקשה לפנותו.

על פי הדיווחים, אכרם ונור קוואסמה, שני פעילי חמאס שהתבצרו במקום, נעצרו והם מובלים כעת לחקירה. ככל הנראה מדובר באירוע שהתרחש כחלק מגל המעצרים שמבצע צה"ל ביממות האחרונות, כאשר הערב עצר צה"ל כ-40 מבוקשים בגדה.

על פי הדיווחים, מספר מיושבי הבית נפגעו באירוע, ובאזור נשמע פיצוץ עז, ככל הנראה בעת שחיילים פוצצו את דלת המבנה.

עוד נמסר כי הבית שמכותר שייך למשפחה שמזוהה עם ארגון הטרור חמאס. לפי הדיווח, פלסטיני שנפגע מהירי פונה לבית חולים ברכב צבאי.

עוד דווח כי הכוחות קראו במערכת כריזה ליושבי הבית לצאת מן המבנה ולהסגיר את עצמם, אך לא נענו. עדיין לא ברור האם ליושבי הבית יש קשר לחטיפת שלושת תלמידי הישיבה.

דובר צה"ל בתדרוך לכתבים, הערב (צילום: רועי עידן - ynet)

כזכור, כוחות צה"ל, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, עורכים מיום שישי לפנות בוקר חיפושים נרחבים אחר שלושת תלמידי הישיבה החטופים - גיל-עד שער (16) מטלמון, נפתלי פרנקל (16) מנוף איילון ואייל יפרח (19) מאלעד. עד עכשיו ללא הצלחה יתירה - לפחות לפי הפרסומים העדכניים.

מירב המאמצים התמקדו ביממות האחרונות באזור העיר חברון והכפרים הסמוכים, כאשר כוחות צה"ל כיתרו את העיר מכל הכיוונים. במקביל, גורמים פלסטיניים אמרו הערב ל-ynet כי כוחות החיפוש ממקדים כעת את המאמצים ביישוב מסוים, הסמוך למקום החטיפה.

מעצר בכירי חמאס (צילום: דובר צה"ל)

תפילות למען החטופים בצפת (אלימלך גרסטל)

כאמור, המאמצים מתמקדים ביממות האחרונות באזור העיר חברון, כאשר צה"ל הקים מחסומים בכניסות וביציאות, וכל רכב עובר בדיקה יסודית. מוקדם יותר היום אמרו בצה"ל כי המטרה היא לא לפגוע באוכלוסייה הפלסטינית ולאפשר את המשך קיום מרקם החיים וכי כל פעילות מסוג זה מתקבלת בהתאם להערכת מצב שנערכת אחת לכמה שעות.

בתוך כך, בצבא נערכים לגל מעצרים נוסף גם בלילה הקרוב, מתוך כוונה להגיע למעגלים הקרובים יותר של חוליית חמאס שעומדת מאחורי החטיפה, זאת לאחר גל מעצרים שנערך בלילה הקודם, בו נעצרו עשרות פלסטינים, מרביתם אנשי ארגון הטרור חמאס.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר בתדרוך הערב: "המטרה שלנו היא משותפת גם לצה"ל גם לשב"כ גם למשטרת ישראל. אנחנו פועלים ביחד בעוצמות גבוהות מאוד כדי להבטיח הגעה אל הנערים. ביממה האחרונה הרחבנו את הפעילות, עצרנו פעילים בחמאס בראשם חסן יוסוף. נמשיך בכל אזור יו"ש. החלק הדרומי שלה מצוי בסגר מאז אמש כדי להבטיח את הפעילות המבצעית. נמשיך לפעול בעוצמות גבוהות כשהמטרה להביא את הנערים היא לנגד עינינו".

צילומים: פלאש90 / דובר צה"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות