צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את ברוך מזרחי

כוח צה"ל הרס הבוקר באמצעות מטענים בכפר אידנה שבאזור חברון, את ביתו של זיאד עוואד, המחבל שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי בערב חג הפסח, בעת שעשה את דרכו לחברון (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זיאד עוואד ובנו, בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

העונש על הפיגוע: כוח צה"ל הרס הבוקר (רביעי) בכפר אידנה שבאזור חברון, את ביתו של זיאד עוואד, המחבל שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי בערב חג הפסח, בעת שעשה את דרכו לחברון.

ביתו של עוואד פוצץ באמצעות מטענים שהניח במקום צה"ל. יצוין כי מזה כעשור לא נהרס ביתו של מחבל כעונש על פיגוע שביצע.

במהלך פעילות צה"ל בביתו של המחבל נרשמו באזור הפרות סדר, פלסטינים יידו אבנים וכוחות הביטחון השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בערב חג הפסח האחרון, שעות ספורות לפני ליל הסדר, ברוך מזרחי עשה את דרכו יחד עם בני משפחתו לחברון, לחגוג שם את ליל הסדר.

עוואד, מחבל ששוחרר בעסקת שליט, פתח באש מקלצ'ניקוב לעבר כלי רכב ישראליים שנסעו בכביש 35 סמוך לחברון. כתוצאה מהירי נהרג מזרחי, רעייתו נפצעה וילד נוסף שנסע בכלי רכב אחד נפצע קל.

דובר צה"ל מסר כי "כחלק מהלחימה המתמשכת בטרור ובתשתיותיו, בהתאם להחלטת מפקד פיקוד המרכז ולאחר שנדחתה עתירה בנושא על ידי בית הדין הגבוה לצדק, כוחות צה"ל הרסו את ביתו של זיאד חסאן חליל עוואד, באדנא, מערבית לחברון".

"זיאד עוואד, בן 42", אומר דובר צה"ל, "הוא מחבל פעיל בארגון הטרור חמאס אשר נכלא בעבר בגין רצח פלסטינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל ושוחרר במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בתום חקירה מאומצת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי המחבל נעצר".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "הריסת בתי מחבלים מהווה מסר מרתיע וחמור למחבלים ושותפיהם, כי ישנו מחיר אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות הטרור ובפגיעה בחפים מפשע. צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת לפגוע במחבלים, והגורמים המסייעים להם ולהרתיע מביצועים של פיגועים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר