השוואה מקוממת

ראש המוסד משווה בין ארגון הטרור דעא"ש לתנועת ש"ס

בניגוד להערכות כי האיום המרכזי על ישראל הוא איום הגרעין האיראני, ראש המוסד תמיר פרדו מפתיע וטוען כי הסכסוך עם הפלסטינים הוא האיום המרכזי על ביטחון המדינה. בנוסף, ערך פרדו השוואה מקוממת בין פעילות ארגון הטרור 'דאע"ש' המסוכן שמשתלט על עיראק וירדן לבין הפעילות של תנועת ש"ס (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש המוסד תמיר פרדו (צילום: פלאש 90)

השוואה מקוממת: בתקופה האחרונה התוודענו לפעילותו של ארגון הטרור האכזרי והמסוכן ביותר - ארגון דעא"ש, הפועל כעת בעיראק, אך מתברר כי יש מי שלא מהסס להשוות בין פעילותו לבין פעילות תנועת ש"ס בישראל, והמשווה הוא לא אחר מאשר ראש המוסד תמיר פרדו.

פרדו, לפי הדיווח ב"הארץ", השתתף ביום חמישי האחרון בחוג בית עם עשרות אנשי עסקים בכירים, שם התייחס בין היתר לאיומים על ישראל וטען כי האיום המרכזי על ביטחון המדינה הוא דווקא הסכסוך עם הפלסטינים ולא הגרעין האיראני.

אחד מאנשי העסקים הבכירים שאל את פרדו: "מה עם הגרעין האיראני, זה האיום השני בחשיבותו?".

ראש המוסד ענה כי איראן עשויה לייצר נשק גרעיני או לפחות לנסות ולרכוש פצצה גרעינית, אך הוסיף כי "לא הייתי ממליץ לכם למהר לרוץ ולקנות דרכון זר".

את הסכסוך עם הפלסטינים הגדיר פרדו כאיום קריטי על ביטחון המדינה.

בין האיומים, התייחס פרדו להשתלטות של ארגון המדינה האיסלאמית, המוכר בשם "דאע"ש", על חלקים מעיראק והסכנה שהוא מקרין על יציבות משטרות של המלך עבדאללה בירדן.

פרדו, ערך במהלך דבריו השוואה מקוממת בין פעילות ארגון הטרור לבין פעילות תנועת ש"ס בישראל. "זה איום מטריד מאוד עבור ישראל והם באים להישאר. הם עוטפים את הקהל כמו ש"ס, יש להם מערכת חינוך ורווחה", אמר פרדו.

כשביקש להסביר את הסכנה שבארגון הזה אמר פרדו כי "זה ארגון שדוגל ברצח לשם רצח... חמאס הוא 'לייט' לעומתם".

עם זאת, פרדו הדגיש כי הצבא הירדני יוכל להתמודד ללא קושי עם התקפה של אנשי דאע"ש מכיוון עיראק, אך לדבריו הבעיה רחבה יותר, מאחר והשילוב של תקיפת אנשי דאע"ש מעיראק עם נוכחותם של יותר ממיליון פליטים עיראקיים וסורים בירדן עלול לסכן את יציבות המשטר.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה בשם המוסד: "ראש המוסד סקר את שלוש הבעיות הביטחוניות שניצבות בפני ישראל: המירוץ האיראני לגרעין, הסכסוך הפלסטיני, והג'יהאד העולמי.

"בסוגיית הגרעין האיראני אמר ראש המוסד כי ישראל צריכה לעשות כל דבר כדי למנוע מאיראן מלהשיג יכולת 
להתחמש בנשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר