מבצע "צוק איתן"

נערכים לירי טילים לגוש דן: מקלטים בתל אביב נפתחו

בעקבות הוראתו של שר הביטחון יעלון לראשי רשויות באזור גוש דן להיערך לאפשרות של ירי טילים, נפתחו מרבית המקלטים הציבוריים בתל אביב. מתרחצים בחופי ראשון לציון פונו בשל מחסור במיגון. גורמים ביטחוניים מעריכים כי חמאס אכן ינסה לירות טילים בימים הקרובים לעבר אזור המרכז. סיקור מיוחד (חדשות,ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: פלאש 90)

החשש מהתרחבות המערכה במסגרת מבצע "צוק איתן": מקלטים ציבוריים רבים בתל אביב נפתחו הצהריים (שלישי) על ידי העירייה, וזאת על רקע החשש מירי מחבלים לעבר אזור המרכז. היערכות דומה נרשמה גם בראשון לציון בה פונו מתרחצים מחוף הים.

מוקד יותר היום, גילה שר הביטחון משה בוגי יעלון כי הורה לראשי רשויות במרכז הארץ להיערך לירי מהרצועה: "התחלנו מהאוויר ונמשיך ככל שצריך. ככל שחולפות השעות חמאס מפסיד. בימים האחרונים הייתה הערכה לא מבוססת שחמאס רצה להפסיק האש, אבל השטח אמר אחרת".

"לא אכנס למטרות בנוגע לבכירי הדרג המדיני של הארגון, אבל אנשי חמאס - דמם בראשם. דיברתי עם המח"טים שייכנסו ראשונים אם יוחלט על זה. אמרתי לראשי הערים בגוש דן שגם הם צריכים לקחת בחשבון ירי על ישוביהם" אמר יעלון. בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר העריך כי חמאס אכן ינסה בשעות או בימים הקרובים לבצע ירי לעבר אזור המרכז.

צה"ל נערך לאפשרות של כניסה קרקעית (דובר צה"ל)

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב לאזרחים בעמוד הפייסבוק שלו: "הכינו והכירו את המרחבים המוגנים. במקרה של הסלמה, בו תשמע אזעקה בתל אביב-יפו, הישמעו להוראות פיקוד העורף, גשו למרחב המוגן הקרוב ביותר במרחק דקה וחצי מכם - מקלט, ממ"ד, חדר מדרגות או מרחב פנימי שיכול לספק הגנה במקרה הצורך".

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני אישר בשעות הצהריים גיוס של עד 40 אלף חיילי מילואים בעקבות הלחימה ברצועת עזה מול ארגון הטרור חמאס. חיילי המילואים לא יגויסו מיד אלא רק במקרה הצורך ולפי החלטת הצבא בכפוף לשיקולים המבצעיים.

מוקדם יותר הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם ראשי מערכת הביטחון "לקיים מערכה רצופה, ארוכה וחזקה בעזה". בהמשך דבריו איים ראש הממשלה כי "צריך להתכונן ללכת עד הסוף, כאשר גם כניסה קרקעית על השולחן".

בתקיפת צה"ל על רכב בג'בליה בשעות הצהריים, נהרגו ארבעה אנשי חמאס ובניהם מפקד חוליה בקומנדו הימי של חמאס. לפי שירות הביטחון הכללי, שעבאן היה מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של הארגון ברצועת עזה.

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר לאחר החיסול כי "כל עוד הכיבוש תוקף, אנחנו נגיב והוא ישלם את מחיר פשעיו. הרצון שלנו לא יישבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר