"צוק איתן" - מחסור במודיעין מעזה

קצין בכיר בצה"ל: "הטלנו 400 טונות חומר נפץ על יעדי טרור"

קצין בכיר בצה"ל מותח ביקורת מרומזת על המודיעין הישראלי בשל מחסור במודיעין על מקומות המסתור בהן מחביאים ארגוני הטרור בעזה את הטילים ארוכי הטווח ואומר: "אנחנו תוקפים היכן שאנו יודעים שיש רקטות כאלה" • הקצין מוסיף כי "מאז תחילת המבצע הטלנו 400 טונות חומר נפץ בפצצות על יעדי הטרור" • "לא נשאר מפקד חטיבה אחד של ארגון החמאס שיש לו בית לחזור אליו", אומר הקצין הבכיר (חדשות, צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

מבצע צוק איתן: קצין בכיר בצה"ל מותח היום בצהריים (רביעי) ביקורת על המודיעין הישראלי בכל הקשור למקומות בהן מחביאים אנשי ארגוני הטרור בעזה את הטילים ארוכי הטווח שמגיעים לתל אביב ולירושלים ומצליחים להכניס מיליונים למקלטים.

"יש ברצועה יותר טילים ארוכי טווח מאשר היו בעמוד ענן ואנחנו תוקפים היכן שאנו יודעים שיש רקטות כאלה", אומר הקצין הבכיר.

לפי ההערכות הצבאיות, בידי ארגוני הטרור קיימים עדיין מאות טילים ארוכי טווח שמגיעים למרכז הארץ, כך שגם המילה האחרונה של החמאס טרם נאמרה.

הקצין מחדש כי בידי החמאס יש גם "מז"לטים קטנים שאפקט הפגיעה שלהם קטן מרקטה והצילום מהם לא רלוונטי, וגם לזה אנו ערוכים מבחינת הגנה אווירית"/

צפו: תקיפת מחסן אמצעי לחימה ברצועה (צילום וידאו: דובר צה"ל; תמונה: פלאש 90)

למרות הביקורת המרומזת של הקצין הבכיר, הוא מנה את ההישגים של צה"ל מאז פתיחת המבצע: "מאז תחילת המבצע ביום שני בערב הטלנו 400 טונות חומר נפץ בפצצות על יעדי הטרור ברצועת עזה, אל מול שש רקטות שנפלו בשטחים עליהם היינו אמורים להגן בטווח שמעל 10 ק"מ מהרצועה".

"תקפנו עד כה הרבה יותר יעדים ובתי מחבלים המשמשים כמפקדות מאשר בכל עמוד ענן. לא נשאר מח"ט אחד של חמאס שיש לו בית לחזור אליו", אומר הקצין.

באשר למערכת "כיפת ברזל", אומר הקצין כי "כיפת ברזל עד כה יירטה ביותר מ-90% הצלחה. כל שבע סוללות כיפת ברזל מגנות כעת על המרכז והדרום וסוללה שמינית ארגנו והרמנו אד-הוק כמו הסוללה החמישית בעמוד ענן. 20% מהרקטות שחמאס ירה עד כה לטווחים בינוניים וארוכים יועדו למתחמים מיושבים".

הבוקר, צה"ל המשיך בתקיפות האוויריות בעזה. ברצועה דיווחו כי שני פלסטינים, אב ובנו, נהרגו בתקיפה במרכז הרצועה, סמוך למחנה הפליטים נוסיראת.

מוקדם יותר חיסל צה"ל את האחראי על ירי הרקטות מטעם הג'יהאד האיסלאמי בבית חנון.

במקביל, ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך. בבוקר יורטו טילים ששוגרו לעבר תל אביב ונתב"ג. כעבור מספר שעות נרשם מטח כבד לעבר יישובי הדרום. בכל המקרים לא היו נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר