הקבינט מתכנס

מ-15:00: הפוגה הומניטרית ל-4 שעות; חיילים נפצעו בעזה

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנסים בשעה זו בקריה בתל אביב לדון בעתידו של מבצע "צוק איתן", האם הולכים להפסקת אש או שמא מרחיבים את המבצע • בנתיים הוסכם על הפוגה הומניטרית שתחל בשעה 15:00 ותימשך 4 שעות בחלק מהאזורים ברצועה • בשעות האחרונות חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בחאס יונס, חיילים פצועים בדרגות פציעה שונות פונו לבתי החולים ברחבי הארץ • מהבוקר: 54 פלסטינים נהרגו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנסים בשעה זו (רביעי) בקריה בתל אביב לדון בעתידו של מבצע "צוק איתן", האם יש סיכוי להסכם הפסקת אש עם החמאס ובאפשרות להרחיב את המבצע ברצועה במקרה והמגעים עם החמאס יקרסו.

בטרם החלה הישיבה החליטה ישראל על הפוגה הומניטרית חד-צדדית בחלק מהאזורים ברצועת עזה שתימשך ארבע שעות, החל מהשעה 15:00 ועד לשעה 19:00 בערב.

דובר צה"ל מבהיר כי "חלון הזמנים ההומניטארי לא יחול על אזורים ברצועת עזה בהם מתנהלת פעילות מבצעית שתימשך כסדרה", ומדגיש כי "כל ניסיון לנצל הפוגה זו לפגיעה בכוחות צה"ל ובתושבי מדינת ישראל יענה בתגובה חמורה".

במקביל, הלחימה ברצועת עזה נמשכת. בשעות האחרונות מוקד הלחימה הוא בחאן יונס שבמרכז-דרום הרצועה. הפלסטינים מדווחים על 54 הרוגים מאז שעות הבוקר, בכך עומד המניין על יותר מ-1,300 הרוגים.

ירי הרקטות לעבר ערי הדרום נמשך גם הוא. מטח רקות נורה לעבר אשדוד, אופקים ומועצת שדות נגב. רקטה אחת יורטה על-ידי כיפת ברזל ושלוש רקטות נפלו בשטחים חקלאיים במועצת אזורית מרחבים.

בשעה האחרונה פונו ארבעה חיילים לבית החולים ברזילי לאחר שנפצעו באורח קל ברצועת עזה. מוקדם יותר פונו מספר חיילים פצועים לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע.

ביממה האחרונה תקף צה"ל כ-80 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות, שני מסגדים ששימשו בכירים בזרוע הצבאית של חמאס, כשאחד מהם נמצא בסמוך לגן ילדים.

דובר צה"ל עדכן כי ביממה האחרונה השמידו כוחות חיל-רגלים בשילוב כוחות הנדסה תוואי שלוש מנהרות טרור אשר נועדו לפגוע באזרחי מדינת ישראל.כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה ביניהם טיל נ"ט מסוג קורנט מוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות.

כוחות חיל-הים תקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור ממנו נורו פצמ"רים לעבר כוח שריון, בתים מופללים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי-לחימה.

בשעות הבוקר התפוצצו רקטות בשטחים פתוחים באשכול. בשעה 13:00 נשמעה אזעקה באזור אשדוד ולאחר השעה 14:00 נשמעו אזעקות בעוטף עזה ובנתיבות, רקטה יורטה מעל העיר.

דובר צה"ל עדכן בשעות הבוקר כוח מחטיבת גבעתי בשיתוף עם כוחות הנדסה פוצץ תוואי מנהרה ברצועת עזה. כמו כן, במהלך הבוקר חשפו כוחות צה"ל מספר פירי מנהרות נוספים ברחבי רצועת עזה.

כוח מחטיבת הצנחנים זיהה שני מחבלים יוצאים מתוך אחד הפירים שנחשפו. הכוח פתח לעברם באש ממנה המחבלים נהרגו.

כוח מחטיבת גבעתי יחד עם כוחות הנדסה זיהו חולייה המונה כעשרה מחבלים אשר פתחה לעברם בירי טיל נגד טנקים, ממנו נפצעו שני חיילים באורח קל. כלי טיס של חיל האוויר קפץ לנקודה, זיהה את החוליה שהתפצלה וביצע לעברים ירי, ממנו נהרגו המחבלים.

בנוסף, פגע חיל האוויר בכ-5 מחבלים אשר שניים מהם זוהו מניחים מטען חבלה בדרום רצועת עזה.

משעות הבוקר כלי טיס של חיל האוויר תקפו כ - 40 מטרות טרור, ביניהן מנהרה התקפית, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקדי פעילות טרור.

בעזה דיווחו על 15 הרוגים מירי טנקים אל בית ספר "אונר"א בג'באליה. בצה"ל אומרים כי הנושא בבדיקה אך כפי הנראה היה ירי מחבלים מקרבת בית הספר וצה"ל השיב באש.

בכיר חמאס בקהיר, מוסא אבו מרזוק, אמר היום כי "ההישארות של הכיבוש במקום הופכת אותו לפגיע. לכן יש בפניו שתי אפשרויות או להתקדם או לסגת. ההתקדמות פירושה שקיעה בחול של עזה והנסיגה פירושה תבוסה ללא כחל ושרק".

נכון לשעות הצהריים, אין התקדמות לקראת השיחות להפסקת אש שאמורות להיפתח בקהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר