הפסקת האש השביעית

אלוף פיקוד הדרום: "ניצחנו, אך טעינו בחלק מההכרזות"

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן שהוביל את מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה סבור כי המבצע היה מוצלח אך מודה כי נעשו כמה שגיאות. "אני יודע שעשינו שגיאות בחלק מההכרזות שלנו", אמר בשיחה עם תושבי נחל עוז, "המבצע השיג את המטרה והייעוד שלו. יש ניצחון על האויב ששמר על המנהרות" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן (צילום: פלאש 90)

מודה בטעות: אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן שהוביל את מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה סבור כי המבצע היה מוצלח אך מודה כי נעשו כמה שגיאות.

אמש (ראשון) הוא נועד עם תושבים בקיבוץ נחל עוז בעוטף עזה, הקיבוץ שהחל במחאה נגד שובם הביתה של התושבים בעקבות ירי פצצות המרגמה והרקטות לעברם.

בשיחה עם התושבים, אמר תורג'מן כי הוא חושב שבמבצע הנוכחי צה"ל נתן מענה "שייתן תשתית גם לעוד הרבה שנים קדימה".

לדבריו, "כל מה שהיה פה בסוגיה של ההכרזות שלנו, המעמד או הסטטוס שלנו, אני יודע שעשינו שגיאות בחלק מההכרזות שלנו. אנחנו משנים פה את המרכיבים ובטח ניתן את התחושה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת בנושא של ההגנה".

הנאום של הרמטכ"ל בני גנץ שלא עמד במבחן המציאות (צילום: רועי עידן - ynet, תמונה: פלאש 90)

"יש שתי אופציות", הוסיף תורג'מן, "הסדרה או מהלכים רחבים יותר. אני יכול להגיד בוודאות שהמציאות הביטחונית של אחרי המבצע היא טובה יותר ממה שהייתה לפני המבצע. נכון שעכשיו אנחנו נמצאים בימים שהם עדיין במסגרת כיפופי הידיים במסגרת המשא ומתן, וזה יכול להימשך, אני לא אומר שלא, אבל כשאני מסתכל על המציאות הביטחונית אני רואה את חמאס בנקודה אחרת לחלוטין".

"אני חושב שבתקופה הקרובה נבין יותר טוב כולם לאן זה מתפתח, שזה או להרחבה של הפעולה שלנו בתוך רצועת עזה או להסדרה ולשקט", הוסיף אלוף פיקוד הדרום.

במהלך השיחה, רמז תורג'מן כי המבצע עדיין לא הסתיים וצה"ל ממשיך לפעול נגד החמאס ולפגוע בארגון. לדבריו, צה"ל ידע על איום המנהרות וחשף ארבע מנהרות במהלך השנה האחרונה עוד טרם המבצע.

"תקיפות מהאוויר שביצענו לא נתנו מענה ולא הצליחו לחדור למנהרות", הסביר, "בחודשים האחרונים, כשהגיע הבשלות לפגוע במנהרות, יצאנו למבצע והשמדנו את כל המנהרות שהכרנו. חמאס בנה מנהרות במשך חמש שנים ואנחנו הרסנו בשבועיים. הרסנו תשתית חשובה של החמאס. כל פעם שנאתר מנהרה, נפשוט פנימה ונשמיד. המבצע השיג את המטרה והייעוד שלו. יש ניצחון על האויב ששמר על המנהרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר