ג'קי חורי: "החיסולים לא יביאו לקריסת המערך של חמאס"

הפרשן הצבאי של עיתון "הארץ", ג'קי חורי, מתייחס לגל החיסולים של בכירי חמאס ברצועה ואומר כי זה אמנם פוגע בתשתיות אבל לא יביא לקריסת המערך של החמאס. פרשנות (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלושת הבכירים שחוסלו הלילה (צילום: وكالة صفا)

מאז התחדשות הלחימה, ישראל עושה כל שביכולתה לבצע חיסולים ממוקדים בראשי ארגון הטרור חמאס. תחילה היא ניסתה להתנקש בחייו של ראש מערך הרקטות מוחמד דף והלילה חיסלה שלושה בכירים נוספים וגל החיסולים נמשך.

החיסולים הללו גורמים לראשי ארגון הטרור חמאס להישאר במחבואם מחשש שגם הם יחוסלו. פרשנים צבאיים אומרים כי ישראל הצליחה להשמיד את דור העתיד של מפקדי חמאס. "חיסולם הוא הצלחה משמעותית יותר מחיסול מוחמד דף", אומר הפרשן הצבאי אלון בן דוד.

ג'קי חורי, פרשן לענייני ערבים בעיתון "הארץ", אומר ל"כיכר השבת" כי "ברמה האופרטיבית זה בטח משפיע ופוגע להם בתשתיות. אבל זה קשה עכשיו לדעת באופן מידי מהם ההשלכות".

"זה שהחמאס הוא ארגון הרבה יותר מסודר משאר הפלגים ושיש לו שרשרת היררכית זה ברור", מוסיף חורי, "עכשיו בטח יהיה את ההלם הראשוני ואת ההשפעה המידית על מה שקורה בשטח, אבל כמו החמאס שחיסלו להם עוד הרבה אנשים, זה לא אומר שאף אחד לא ימלא את המקום".

לדברי ג'קי חורי, "ברור שחיסולו של ראאד אל-עטאר שהיה מהאחראים לחטיפתו של גלעד שליט, שנחשב מעבר לתפקידו כמפקד האזור ומפקד הקומנדו, משפיע. ברמה המידית יכול להיות שזה יעשה בלבול ואת ההלם הראשוני אבל אני לא חושב שזה יביא לקריסת כל המערך".

בהתייחסו לערפל סביב חיסולו של מוחמד דף, אומר חורי כי "בינתיים הם מכחישים בתוקף. זאת הגרסה הרשמית. מבחינתם הוא חי". באשר לפרסום תעודת הפטירה של דף, הוא אומר כי "בארגון חמאס אומרים שזו תעודה מזויפת".

"הבוקר כשהיה החיסול הם הודיעו על-כך תוך שעתיים שאנשים שלהם חוסלו. אין להם עניין להסתיר", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר