חטפו, רצחו וחוסלו

השב"כ איתר את החוטפים; השניים נהרגו בחילופי אש

בתום מבצע מודיעיני של השב"כ, אותר בחברון מקום המסתור של מרואן קואסמה ועמאר אבו עישה, שחטפו ורצחו את שלושת הנערים - נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שער הי"ד • כוחות ימ"מ וצה"ל פשטו על המקום ובמהלך הניסיון להביא למעצרם, התפתחו חילופי אש. בשב"כ מעריכים כי השניים נהרגו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חטפו, רצחו וחוסלו (צילום: השב"כ)

הותר לפרסום: בתום מבצע מודיעיני מורכב של שירות הביטחון הכללי, אותר בחברון מקום הימצאם של מרואן קואסמה ועמאר אבו עישה, שחטפו ורצחו את שלושת הנערים - נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שער הי"ד.

לפי הודעת השב"כ, כוחות צה"ל ולוחמי הימ"מ פשטו הלילה (שלישי) בפעילות משותפת עם השב"כ על מקום המסתור שלהם בחברון.

במהלך הניסיון למעצר המבוקשים התפתחו במקום חילופי אש במהלכו נפגעו שני המחבלים. בשב"כ מעריכים כי שני המחבלים נהרגו.

בימים האחרונים נעצרו מספר פעילי חמאס החשודים כסייענים של המבוקשים אשר הועברו לחקירת שב"כ.

מלבד זאת, הלילה נעצרו בשאר קוואסמה, מחמד קוואסמה ותאאר קוואסמה בניו של ערפאת קוואסמה העצור גם הוא מתאריך 14 יולי באשמה כי סייע לרוצחים להסתתר לאחר רצח הנערים.

צפו: חטיפת ורצח תלמידי הישיבה

גורמים פלסטינים בחברון מסרו ל-ynet כי בשעות הלילה המאוחרות נכנסו כוחות גדולים מאוד של צבא לעיר, והם התרכזו ליד האוניברסיטה האסלאמית. במקום ישנם גם בולדוזרים ונשמעו פיצוצים גדולים. התושבים הורחקו מהמקום.

מרואן קואסמה כבן 29 תושב חברון פעיל חמאס, בן למשפחת פעילי חמאס. היה עצור בעבר מספר פעמים על רקע מעורבותו בפעילות חמאס צבאית. נעצר לאחרונה במהלך 2010 לאחר שאותר כחבר בתשתית חמאס צבאית בחברון (מדובר באותה תשתית שממנה יצאה החוליה שביצעה פיגוע סמוך לבית חגי באוגוסט 2010 במסגרתו נרצחו 4 אזרחים). בנוסף היה עצור מספר פעמים נוספות בעשור האחרון על רקע פעילות חמאס בה היה מעורב.

עאמר אבו עישה כבן 32 תושב חברון פעיל חמאס, בן למשפחת פעילי חמאס. היה עצור בין השנים 2005-2006 על רקע פעילות חמאס בה היה מעורב.

כזכור, לפני כחודשיים נעצר חסאם קואסמה פעיל חמאס נוסף אשר הודה כי שימש כמפקד חוליית החטיפה והרצח זאת לאחר שמימון לפיגוע הגיע מפעילי חמאס ברצועה.

רחל פרנקל, אמו של נפתלי הי"דו, אמרה הבוקר בתגובה לחיסול הרוצחים כי "לאורך כל התקופה הסתובבו שם שני אנשים עם שני אקדחים ונשקים אוטומטיים שאין להם דבר להפסיד. פחדנו שייפגעו עוד חפים מפשע, ואנחנו שמחים שהדבר הזה נפתר בלי שום פגיעות לחיילים שלנו. אנחנו יודעים שהשב"כ והצבא עבדו על זה באינטנסיביות גדולה ואני שמחה שהם הצליחו ללא פגיעה בחיילים".

רצחו את הנערים והתחילו לשיר • ההקלטה המלאה משיחת הטלפון של החטוף למשטרה

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז הגיב בדף הפייסבוק שלו לחיסול המחבלים: "כוחות הביטחון של מדינת ישראל סגרו הבוקר חשבון פתוח. בפתח השנה החדשה, כלתה קללה נוספת והובהר שוב, אם אי פעם היה ספק, שנרדוף את הטרור עד אשר יחוסל. בוקר טוב יותר למשפחות שער, פרנקל ויפרח. בוקר טוב".

כזכור, ב-12 ליוני נחטפו שלושת התלמידים באזור גוש עציון. לאחר מכן התברר כי בשעה 22:25 התקבלה קריאה במוקד 100 של המשטרה בה נשמע גיל-עד שאער אומר: "חטפו אותי".

אלפי חיילים כיתרו את העיר חברון והכפרים הסמוכים בחיפוש אחר השלושה ואחר החוטפים. לאחר 18 ימים של חיפושים אותרו גופות השלושה בסמוך לחברון. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, הטילו את האחריות לחטיפה ולרצח על ארגון הטרור חמאס.

צה"ל עצר מאות מבוקשים, ביניהם עשרות פעילי חמאס בגדה, דבר שהוביל להידרדרות ביטחונית באזור הדרום, עם שיגור עשרות רקטות מכיוון רצועת עזה לעבר ישראל. בעקבות כך, יצאה מדינת ישראל למבצע "צוק איתן".

כאמור, כעת, לאחר חודשים של מצוד בלתי-פוסק אחר הרוצחים, נמצאו השניים וחוסלו בחברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר