אירוע ביטחוני בדרום

ירי מכיוון מצרים על כוחות צה"ל ; שני חיילים נפצעו

בשעה האחרונה התרחש אירוע ירי חמור בגבול ישראל מצרים, כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירה. אש נורתה על כוח צה"ל ושני חיילים נפצעו • במהלך האירוע נעצרו הסעות תלמידים, ומאות ילדים ונערים נשלחו למתנ"ס עד לסיום האירוע • גורמי הביטחון חוקרים את האירוע, אין חשש לחדירה. צפו (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתשרי תשע"ה | 22.10.14
(צילום: פלאש 90. וידאו: רועי עידן - ynet)

אירוע ירי התרחש בשעות הצהריים (רביעי) בגבול ישראל מצרים. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירה שנמצאת בגזרת שבטה ועזוז, צפונית להר חריף.

אש נורתה לעבר רכב צה"לי של גדוד קרק"ל, חייל אחד נפצע באורח בינוני עד קשה וחיילת אחת נפצעה באורח בינוני באירוע. צוותי רפואה העניקו להם טיפול בשטח והם הועברו לבית החולים להמשך קבלת טיפול רפואי.

בעקבות האירוע, הסעות של תלמידים נעצרו במועצה האזורית רמת נגב ומאות התלמידים נשלחו למתנ"ס המקומי עד סיום האירוע.

גורמי הביטחון מנסים להבין את שקרה במקום, והעלו כלי טיס לאוויר שסורקים את האזור. גורמים ביטחוניים אמרו לאתר האינטרנט המצרי "אל-מיסראווי" כי הארגון הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס" המזוהה עם אל-קאעידה הוא שעומד מאחורי ירי הנ"ט לעבר כוח צה"ל.

על פי הדיווח, מדובר בשלושה מחלבים שהגיעו ברכב שטח, ירו רקטת RPG ונמלטו. אפשרות שנבדקת בצבא היא פעולת הברחה שהשתבשה וכתוצאה ממנה נורתה אש על כוחותינו. ברשת אל-ערבייה דיווחו כי חילופי אש בין צבא מצרים למבריחים הם המקור לירי לעבר כוח צה"ל. בישראל לא שוללים את האפשרות.

מבית החולים סורוקה נמסר כי הקצינה והחייל הובהלו לחדר הטראומה בבית החולים.

"אנו עם כוחות גדולים באזור לוודא שאין חדירה לשטח ישראל", אמר גורם צבאי בכיר, "פועלים ביישובים ומנהלים מאמץ מודיעיני גדול גם מהאוויר להבין מה קרה שם. אנחנו שם בכוח מבצעי גדול. אין אינדיקציה לחדירה".

זירת האירוע בגבול מצרים, היום (צילום: רועי עידן - ynet)

בספטמבר 2012 נהרג רב"ט נתנאל יהלומי, בן 20 מנוף איילון, באזור הר שגיא, סמוך לגבול, כששלושה מחבלים פתחו באש לעבר סיור של צה"ל. חילופי אש באזור הפיגוע הובילו להריגת שלושת המחבלים שביצעו אותו ולפציעה בינונית של חייל אחר.

האזור בו אירע הפיגוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר