ירה, נמלט וחוסל

שלב אחר שלב: כך אירעה ההתנקשות ביהודה גליק

המחבל שעבד במתחם בו התארחו בכירי המדינה, התכנון המדויק של ההתנקשות, השיחה בין המחבל ליהודה גליק שניות לפני ההתנקשות, עדת הראייה, הממצאים שסייעו לאתר את מועתז חיג'אזי וקרב היריות בין המחבל לבין הכוח שחיסל אותו • שלב אחר שלב בפיגוע שעלול להצית את הבירה (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מימין מועתז חיג'אזי משמאל זירת החיסול (צילומים: אל קודס)

מועתז חיג'אזי, עבד במשמרת במסעדת 'טרסה' שבמרכז למורשת בגין, מקום בו נוהגים להתארח ולבקר בכירי המערכת הפוליטית, יצא מהמקום ניגש אל פעיל הימין יהודה גליק ופצע אותו קשה מאוד. חצי יממה לאחר מכן חוסל על ידי כוחות הימ"מ.

כך אירע הפיגוע שעלול להצית אינתפאדה שלישית בבירה שלב אחר שלב.

יום רביעי. שעות הצהריים: חיג'אזי בן 32 מאבו טור, יוצא מביתו ומתחיל את המשמרת שלו במסעדת 'טרסה' במרכז למורשת בגין, כשייתכן כשהוא כבר יודע שלקראת ערב הוא יתנקש בפעיל הר-הבית יהודה גליק.

יום רביעי בשעות הערב:

21:40: אחראי המשמרת משחרר את חיג'אזי מהעבודה. במקום לחזור לביתו בשבאבו טור, ממתין חיג'אזי מחוץ למרכז מורשת בגין, וממתין ליציאתו של יהודה גליק מכנס תומכי הר הבית שנערך במקום. ייתכן כי חיג'אזי החזיק באקדח בכל שעות המשמרת במסעדה, עובדי המקום אינם עוברים בידוק (למרות שחיג'אזי עצמו אסיר משוחרר).

22:10: חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלמי ששוחרר לפני שנתיים אחרי עשר שנים בכלא הישראלי, פונה ליהודה גליק כשהוא עדיין לבוש במדיה השחורים של המסעדה, ומוודאי כי אכן מדובר בפעיל הר הבית כשהוא פונה לגליק שעמד סמוך לרכבו, ושואל, "אתה יהודה גליק?, אני מצטער עצבנת אותי. גליק שואל אותו מדוע, אך מיד לאחר מכן חיג'אזי שולף את האקדח ויורה בגליק ארבע כדורים ופוצע אותו קשה מאוד.

מהומה משתררת במקום, אנשים בורחים, בחסות המהומה חיג'אזי נמלט מן המקום על אופנועו. גליק מובהל לבית החולים שערי צדק בבירה.

22:11: עדת הראייה מוריה חלמיש שחזרה את האירוע וסיפרה כיצד ראתה את האקדח מטווח אפס, חלמיש סיפרה כי אשתו של גליק הייתה ברכב הורידה את הראש, ולאחר מכן האנשים שעמדו בסמוך החלו לרוץ כדי לחפש מחסה. כשחלמיש ראתה את האופנוע עליו רכב חיג'אזי חולף על פניה היא חזרה לגליק וצעקה למשטרה.

שעות הבוקר היום (חמישי): ממצאים שהותיר אחריו חיג'אזי ועדויות עדי הראייה, בסיוע מידע מודיעיני מהשב"כ מסייעים באיתור מהיר של חיג'אזי. הימ"מ מגיע לביתו במזרח ירושלים ומאתר את האופנוע ששימש אותו בחנית הבית. חיפוש באזור הוביל גם לאיתור האקדח שעל פי בדיקות מז"פ שנערכו הוברר ככלי הנשק בו ירה חיג'אזי בגליק.

7:10: חיג'אזי שהבין כי כוחות המשטרה איתרו אותו פותח באש לעבר כוחות הביטחון המקיפים את הבית. בתגובה כוח הימ"מ יורה בחיג'אזי למוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר