המירוץ לרמטכ"לות: איזינקוט בפנים

למרות ספיחי פרשת אשכנזי-הרפז שדבקה בו, האלוף גבי איזינקוט 'הוכשר' על ידי היועץ המשפטי להתמודד למשרת הרמטכ"ל. הרמטכ"ל המרוקאי הראשון בדרך? (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

על רקע ספיחי הפרשיות מתקופת הרמטכ"ל גבי אשכנזי, במשרד הביטחון כבר מתכננים את טקס בחירת הרמטכ"ל הבא, שיחליף את בני גנץ. אם לא יחול שינוי דרמטי של הרגע האחרון, זהותו של הרמטכ"ל הבא של מדינה ישראל תוכרז תוכרז בשבוע הבא.

לפני שנפגש עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר ביקש שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לבדוק משפטית האם שני המועמדים לתפקיד, האלוף גדי אייזנקוט והאלוף יאיר נווה, יכולים לקבל על עצמם את תפקידם מבחינה משפטית? לשאלה זו נדרש היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין שהכריע כי אין כל מניעה משפטית לכך.

השר יעלון החל בהתייעצות עם כמה מגורמי מערכת הביטחון לשעבר בכדי לשוע את דעתם על המועמדים השונים ומי מבחינתם ראוי לתפקיד הצבאי הנחשק. בין אותם אלו שנפגש ושחח השר, היו שרי הביטחון לשעבר אהוד ברק ועמיר פרץ. כמו כן שוחח השר עם הרמטכ"לים בדימוס, גבי אשכנזי ודן חלוץ.

אחרי שישוחח או ייפגש עם קודמיו בתפקיד ועם רמטכ"לים לשעבר, ייפגש שר הביטחון עם המועמדים עצמם, סגן הרמטכ"ל גדי אייזנקוט וסגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף יאיר נווה.

המועמד המועדף על שר הביטחון וראש הממשלה, הוא האלוף גדי אייזנקוט וזאת בניגוד למועמד חובש הכיפה יאיר נווה ולכן נדמה כי אין כאן באמת תחרות וכי כפי המסתמן מועמדם של נתניהו ושר הביטחון יזכה בתפקיד ויהיה לרמטכ"ל הישראלי הראשון שהוא גם ממוצא מרוקאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר