מפקד הגיס הצפוני: "לבנון תעסיק אותנו עוד שנים רבות"

מפקד הגיס הצפוני היוצא אלוף נועם תיבון, אמר בטקס הפרישה כי לבנון היא זירה אחת עם שתי חזיתות המהווה את האיום המורכב ביותר על ישראל שיעסיק את ישראל שנים רבות (ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נועם תיבון (מרק ישראל סלם)

מצפון תפתח: מפקד הגיס הצפוני היוצא, האלוף נועם תיבון, אומר כי הגזרה הלבנונית היא האיום המרכזי נגד מדינת ישראל וכי היא עשויה להעסיק את המדינה עוד שנים ארוכות.

את הדברים אמר האלוף במהלך טקס למינוי מחליפו האלוף תמי היימן, שנערך בלטרון במעמד אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי. תיבון כיהן בתפקיד בשלוש שנים האחרונות וצפוי לפרוש מצה"ל.

"לבנון תעסיק אותנו עוד שנים ארוכות, זהו האיום המורכב ביותר שיש לנו". אמר תיבון בהתייחסו לאיום מצפון שגבה באחרונה את חייהם של שני חיילים במהלך תקרית בהר דוב.

תיבון אמר כי לבנון היא "זירה אחת עם שתי חזיתות - משפט זה קיבל תוכן שונה לחלוטין בחודשים האחרונים. ג'יהאד עולמי חוצה את שתי החזיתות הללו למעלה משנה וחצי, אבל חיזבאללה, ממש בשבועות האחרונים, חוצה את החזיתות האלה ובמספרים גבוהים. אלו זירות המנוהלות על ידי סוריה, אירן וחיזבאללה כזירה אחת".

הוא הוסיף: "ימים מתוחים עברנו לאחרונה בצפון, ויש להניח כי ימים דומים צפויים בקרוב". לדבריו, "האתגר המרכזי הוא מוכנות גבוהה למלחמה. אני מאחל לנו שנשכיל לנצל את הזמן ביעילות להשגת מטרה זו. המלחמה אינה רצויה, אך אם תכפה עלינו נבצע את המוטל עלינו במקצועיות, נחישות ותודעת אחריות גבוהה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר