הפיגוע בהר דב: אמ"ן התריע אך הפיגוע לא נמנע

כחודש לאחר הפיגוע בהר דב שבו נהרגו שני לוחמי צה"ל עולה מתחקיר הפיגוע כי אגף המודיעין העביר לפיקוד צפון מידע מודיעיני על כוונת החיזבאללה לבצע פיגוע נקמה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההרוגים על רקע חיילים באזור הגבול (צילום: פלאש 90, ynet)

כחודש לאחר הפיגוע בהר דב שבו נהרגו שני לוחמים, סמל-ראשון דור ניני ורב-סרן יוחאי קלנגל הי"ד מפגיעת טיל נגד טנקים שנורה על ידי ארגון הטרור חיזבאללה, מתברר כי ניתן היה למנוע את הפיגוע הקשה.

מתחקיר האירוע עולה כי אגף המודיעין של צה"ל העביר לפיקוד צפון מידע מודיעיני ולפיו בכוונת ארגון הטרור חיזבאללה לבצע פיגוע או כל פעולת טרור אחרת כנגד חיילים כתגובה על חיסולם של בכירי הארגון וקצינים איראנים במעבר קוניטרה שבגבול רמת הגולן בתקיפה שיוחסה לישראל.

המידע אותו העביר אגף המודיעין לא תורגם לצעדים מעשיים ולפעולות מנע שייתכן והיו מונעים את האסון שבו נהרגו חייל צה"ל וקצין בדרגת רב-סרן.

עוד עולה מהתחקיר כי ההחלטה לאפשר לשיירת כלי הרכב לנסוע באזור הר דב הייתה הגיונית. במהלך התחקיר נחקר מפקד חטיבה 769, אלוף-משנה דן גולדפוס שנתן את האישור לנסיעה.

באירוע נהרג כאמור קצין צה"ל סרן יוחאי קלנגל, מפקד פלוגה בגדוד "צבר" בחטיבת "גבעתי", בן 25 מהר גילה. סרן קלנגל הועלה לדרגת רב-סרן לאחר מותו.

וחייל צה"ל סמל דור חיים ניני, לוחם בגדוד "צבר" בחטיבת "גבעתי", בן 20 משתולים. סמל ניני הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר