הערב: עשרות רבנים צבאיים יושבעו בכותל המערבי

ברחבת הכותל המערבי יתקיים הערב בשעה 17:00 טקס השבעת עשרות רבנים צבאיים חדשים, חרדים ודתיים, בהשתתפות קצינים בכירים בצה"ל ובני משפחותיהם .כל הפרטים (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים בהשבעה בכותל. אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן - פלאש 90)

ברחבת הכותל יתקיים הערב (חמישי) טקס השבעת עשרות רבנים צבאיים חדשים, חרדים ודתיים, בהשתתפות קצינים בכירים בצה"ל ובני משפחותיהם.

הטקס יתקיים בשעה 17:00 ברחבת הכותל המערבי לשם יגיעו שישים רבנים חרדים ודתיים כשהם עם מדי א' וכומתה לראשם.

החיילים עברו קורס שנמשך שישה שבועות בבה"ד 1, לאחריו עברו קורס נוסף, במשך שבועיים ימים בבית הספר להכשרה מקצועית של הרבנות הצבאית בבה"ד 11 שבעיר הבה"דים.

בחלקו הראשון של הקורס למדו החיילים על האתגרים הניצבים בפני קציני צה"ל, ובחלקו השני, למדו על שירותם העתידי בשורות הצבא. הצוערים עברו קורסים בנושא טיפול בחללים, סוגיה שבה צה"ל מתמודד בחודשים האחרונים עם מחסור בחיילים המוכנים לעבור קורסים מסוג זה.

החיילים יצאו לסיורים ביחידות הקצה, ובמוצבים ולמדו תכנים הנוגעים למבנה הרבנות הצבאית, על עבודתם המתואמת של כל סגלי הרבנות הצבאית ועל המשימות הייחודיות שמוטלות על הרב הצבאי בגדוד, בחלק זה למדו הצוערים לעומק את ארבעת התחומים המרכזיים ברבנות הצבאית: תודעה היהודית, טיפול בחללים, כשרות והלכה, הם למדו לא רק ידע תאורטי אלא גם מתרגלים את הנלמד, הלכה למעשה.

קצינים חרדים ברבנות הצבאית מתחו בעבר ביקורת נוקבת בשיחה עם "כיכר השבת" כי ישנם פחות חרדים מדתיים בקרוס מסוג זה ומתברר שגם הפעם הנתון לא השתנה. מתוך כ-60 רבנים צבאיים שסיימו את הקורס ישנם כעשרה חרדים בוגרי ישיבות חרדיות מוכרות. מרביתם ישרתו כרבנים צבאיים ביחידות המילואים, בדגש בגדודים. חלקם יגויסו לשירות קבע בצה"ל.

טקס השבעת הרבנים הצבאיים נערך מידי שנה בכותל מאז שנת 2010 בהחלטת הרב הצבאי הראשי תת-אלוף רפי פרץ. הקורס המדובר נערך בחודשי הקיץ וזאת כדי "שיהיה נוח לאנשים שעוסקים בהוראה להשתתף בו", כפי שאמר גורם בצה"ל.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט החליט לפני כחודש כי הרבנים הצבאיים ימשיכו ללוות את החיילים בטקסי ההשבעה שנערכים ברחבת הכותל המערבי.

במהלך דיון שנערך בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אמר הרמטכ"ל כי אין שום שינוי בפקודה הצבאית וכי הרב הראשי הצבאי ימשיך לנאום בטקסי ההשבעה שנערכים ברחבת הכותל המערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר