מ"מ המפכ"ל

המותקפים בגל הטרור - חרדים ולובשי מדים

ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו התייחס הצהריים לסוג מותקפי גל הטרור - חרדים ולובשי מדים ולא שלל כי יתכן ומדובר בניסיון של המחבלים לאמת כי הם לא פוגעים בלא-יהודים (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בנצי סאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו התייחס הצהריים (ראשון) לסוג המותקפים בגל הטרור - חרדים ולובשי מדים ולא שלל כי יתכן ומדובר בניסיון של המחבלים לאמת כי הם לא פוגעים בלא-יהודים. הוא הוסיף כי נבחנת אפשרות להקים מערך מילואים משטרתי ואיחל הצלחה למפכ"ח החדש רוני אלשיך שמינויו אושר בממשלה: "הוא יהיה מפכ"ל מצוין, אני בטוח שמשטרת ישראל תצעד יחד איתו"

סאו אמר בתדרוך לכתבים כי "יש שתי מגמות סותרות: בירושלים ישנה עלייה משמעותית באירועי הטרור ובפיגועים - דקירות, מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים. לעומת זאת, ביהודה ושומרון יש מגמת ירידה. הגדרתי את התקופה האחרונה כטרור שהוא טרור עממי, לא הטרור של לפני 13-15 שנה, אז פגשנו טרור הרבה יותר מסוכן. היו פיגועים של למעלה מ-20 הרוגים".

"שלוש פלוגות גויסו היום וייכנסו לתעסוקה ביום רביעי" הוסיף סאו. "3 פלוגות יגויסו בשבוע הבא. בסך הכול, 16 פלוגות מג"ב מילואים יגויסו. אנחנו רוצים להכפיל ולשלש את מערך המילואים של פלוגות מג"ב וגם בוחנים הקמת מערך מילואים למשטרה כחולה שיופנה לתגבור התחנות".

בהתייחסו לטענות הפלסטינים להפרת הסטטוס קוו בהר הבית אמר סאו: "ברור לנו שכשמשודרות תמונות של כוח משטרה נכנס, זה מוביל לרצף של הפרות סדר ולטעמי גם לגל הפיגועים האחרון. יש הסתה ברשתות החברתיות ומועברים סרטוני 'איך לתקוף, לדקור ולרצוח'. הרשתות החברתיות הן הקרקע הפורייה ביותר להסתה".

"הגבלנו את גיל המתפללים כדי למנוע מצעירים להיכנס להר ולהפוך את המפגש לאלים. חלק מההסתה בא לידי ביטוי על-ידי התנועה האיסלאמית, שבשנתיים האחרונות יש פעילות מאורגנת שלה של המוראביטאן, נשים שמקבלות שכר שהגיעו להר הבית כדי להפר את הסדר במהלך הביקורים. 70 נשים כבר הורחקו מהר הבית" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר