סוכלה הברחת ענק של חומר כימי לייצור רקטות לרצועת עזה

סוכלה הברחת ענק של מאות ליטרים של חומר כימי המיועד לייצור רקטות לארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי. המשלוח שהגיע מחברון לרצועת עזה דווח כשמן סויה, אך התגלה כחומר כימי (ארץ)

(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)

שוב סוכלה הברחת ענק למערך ייצור הרקטות בעזה: רשות המעברים במשרד הביטחון הודיעה, כי בימים האחרונים סוכלה הברחת ענק של מאות ליטרים של חומר כימי מחברון לרצועת עזה.

הסיכול נעשה על ידי הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון, ופקחי יחידת 'דוד' של המנהל האזרחי, שעצרו במעבר תרקומיא משאית פלסטינית שהגיעה מחברון, וביקשה להעביר לרצועת עזה משלוח שדווח כ'שמן סויה'.

לאחר בדיקה התברר כי הנוזל שאמור היה לעבור לרצועת עזה אינו שמן סויה, אלא חומר כימי, על פי הודעת משרד הביטחון, החומר הכימי שנתפס אמור היה לשמש לייצור רקטות, והוא יועד על פי החשד למערך ייצור הרקטות של ארגוני הטרור השונים ברצועת עזה, ביניהם ארגוני החמאס והג'יהאד האסלמי ברצועה.

המשלוח עורר את חשדם של אנשי הביטחון במעבר, ובבדיקת מיכלי השמן התגלה חומר לא מזוהה. גורמי שב"כ ויחידת 'דוד' של המנהל האזרחי שהגיעו למעבר, ביצעו חקירה ראשונית של הגורמים המעורבים בניסיון ההברחה. במקביל, המשלוח הוחרם והחומר נשלח לבדיקת מעבדה.

בבדיקת המעבדה התברר כי מדובר בחומר דו-שימושי מסוג TDI שאסור בכניסה לרצועת עזה. זאת מכיוון שהוא מהווה מרכיב מרכזי בתרכובת הדלק הרקטי, שבה משתמש מערך ייצור הרקטות של חמאס והג'יהאד האסלמי ברצועה.

בסך הכל התגלו 6 משטחים ובהם כ-450 ליטרים של החומר המסוכן, שיכול היה להספיק לייצור כמויות גדולות של רקטות מסוגים שונים. ממצאי התפיסה הועברו לגורמי הביטחון, שפתחו בחקירה נגד המעורבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר