אמ"ן מאשר רשמית

טילי חמאס בתל-אביב? כבר לא תסריט דמיוני

ראש אמ"ן בצה"ל גילה הבוקר בוועדת החוץ והביטחון שהאיראנים הבריחו טילים חדשים לרצועה, ובניסוי שערכו המחבלים באחרונה בירי לכיוון הים פגע הטיל ברדיוס המכסה את המרכז. האלוף ידלין גילה עוד: טורקיה מאפשרת העברת אמצעי לחימה מאיראן, דרכה, לחיזבאללה (צבא)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מחבלי חמאס (פלאש 90)

עכשיו זה כבר רשמית. למרות שבקרב גורמים ביטחוניים בישראל ידעו על כך זה לא מכבר, אך הצנזורה מנעה את פרסום הדברים: תל אביב וכל גוש דן בטווח הפגיעה של טילי החמאס מן הרצועה.

ראש אגף המודיעין בצה"ל האלוף עמוס ידלין, גילה הבוקר לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בפניהם הופיע, כי באחרונה ערכו מחבלי החמאס ניסוי בירי אחד מן הטילים שככל הנראה קיבלו מן האיראנים ואולי ייצרו בעצמם, לכיוון הים התיכון. הניסוי הצליח והטיל פגע בנקודה שהציבו לעצמם למעלה מ-60 קילומטר מצפון מערב לרצועה.

הוא הדגיש שבישראל זיהו את השיגור ועקבו אחריו.

האלוף ידלין סיפר לחברי הועדה כי החמאס בעזרת האיראנים והסורים, עושה מאמץ ניכר להגביר את יכולת פעילותו הצבאית בכל התחומים כשהוא שם דגש מיוחד על הארכת טווח הפגיעה של הטילים שברשותו, על קליטת טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים, וכן בצבירת כמויות ענק של חומרי נפץ מתקדמים. לדברי ראש אמ"ן אמצעי הלחימה החדשים שקולט החמאס, מתבססים כבר על חומרי נפץ תקניים בדומה לאלו שמפעילים המחבלים בעיראק ובאפגניסטן.

האמצעים מוברחים דרך מנהרות ציר פילדלפי אך בישראל לא מוציאים מכלל אפשרות שגם בדרך הים. האלוף ידלין גילה עוד כי שלטונות טורקיה החלו להתיר העברת אמצעי לחימה דרך שטחם, אחרי שאלו מגיעים מאיראן, וממשיכים הלאה לכיוון בסיסי החיזבאללה בלבנון. ראש אמ"ן הדגיש שהחמאס איננו מעוניין כרגע בעימות מול ישראל, כי הוא שם דגשים על ביסוס שלטונו האזרחי ברצועה. מצד שני, הוא משקיע המון זמן בבניית הכוח שלו. הברחות הנשק נמשכות, מכל הסוגים.

מתחת לפני השטח נמשך תהליך בניית הכוח וההתעצמות הצבאית של אויבינו, בין אם הם יושבים ברצועה או בלבנון ובסוריה, והכל בהובלת איראן שממנת, מעבירה, מאמנת ומדריכה, דברי ידלין. ולמרות כל זאת השנה האחרונה, אמר ראש אמ"ן, הייתה השקטה ביותר באזור, כולל בגבול הרצועה.

לדעתו הדבר נובע מן ההצלחה הישראלית במבצע "עופרת יצוקה" ועוד קודם לכן במלחמה בלבנון, שהרתיעו את המחבלים מלפעול, אך תרמו לכך, לדעתו גם עליית אובאמה לשלטון ותקוות אויבי ישראל שהוא ישיג בעבורם בדרך המדינית את מה שהם לא מצליחים להשיג בדרך הצבאית. ידלין בדעה שבשנה האחרונה היו גם חלק מאויבי ישראל שקועים במלחמות פנימיות שנטלו מהם את כל האנרגיות ולא הותירו להם זמן וכוח לפעילות מוגברת נגד ישראל, אך המצב עלול להשתנות על פי השינויים והתמתנות הציפיות של הערבים מן הנשיא אובאמה וממשלו.

בהתייחסו למצב בגבול הצפוני, הסורי והלבנוני ובכלל זה המצב בחיזבאללה, אמר האלוף ידלין כי ארגון זה ממשיך להתחמש וצובר אמצעי לחימה באמצעות איראן, שמעבירה את הנשק דרך סוריה, ובדרכים אחרות - דרך טורקיה, וגם דרך היבשה בתוואים ישירים לחיזבאללה. הארגון שומר על נשקו במחסנים המצויים גם מצפון לליטאני אך גם מדרום לו, לעיתים קרובות בצמוד לבתי אזרחים והכול בניגוד לסיכומים שהושגו אחרי סיום המלחמה. סוריה, אמר הבוקר האלוף ידלין הפכה להיות אסם של אמצעי לחימה מכל הסוגים והמינים של השותפים בציר הרדיקלי: החמאס, החיזבאללה והם עצמם, וכל זה קורה בסיוע כספי נדיב של איראן...

סוריה פועלת בשני מסלולים: פעם אחת עם הפנים למערב, ומצד שני, בדלת האחורית, היא הפכה לבית החרושת המרכזי לייצר אמל"ח והעברת האמל"ח לגורמים אחרים.

בסוף דבריו התייחס האלוף ידלין גם לאיראן ואמר כי טהראן ממשיכה להזרים אמל"ח לסוריה, לחיזבאללה, לסודן, לעיראק, לעזה, לכל אותם מקומות שיש שם עימותים צבאיים. באשר להמשך פיתוח פצצת האטום האיראנית אמר ראש אמ"ן כי שום דבר לא הופסק באיראן, היא ממשיכה להקים עוד ועוד מרכזים להפקת אוראניום מועשר והמרכז הגרעיני החדש שנחשף ליד העיר קום איננו מתקן להעשרת אוראניום לצרכים אזרחיים, אלא צבאיים טהורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר