בעקבות חשיפת ´כיכר השבת´

שאילתא לשר ברק: למה הוסר הפסוק מהמחסום?

חשיפת ´כיכר השבת´ הבוקר, מעוררת הדים בכנסת: חבר הכנסת מש"ס הרב חיים אמסלם הגיש היום שאילתא דחופה לשר הביטחון אהוד ברק, כנגד הסרת הפסוק ממחסום צה"ל. האם חיילי צה"ל אינם מחונכים לחתור למגע תוך דבקות במשימה? אם כן, מדוע ניתנה ההוראה להסיר את השלט? (פוליטי)

אלחנן הכהן | כיכר השבת |
ברק ומחסום. (פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת' הבוקר, מעוררת הדים בכנסת: חבר הכנסת מש"ס הרב חיים אמסלם הגיש היום שאילתא דחופה לשר הביטחון אהוד ברק, כנגד הסרת הפסוק ממחסום צה"ל.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', לוחמים דתיים המשרתים בגדוד 13 של גולני הניפו שלט מעל אחד המחסומים שבאחריותם ועליו הפסוק מתהילים "ולא אשוב עד כלותם", אך בצה"ל מיהרו להורות להם למחוק את הפסוק שכן הוא הרגיז את ה...פלסטינים.

הפסוק הספציפי הזה, אומרים חיילי גולני מלווה את חטיבתם עשרות בשנים והוא לקוח מפרק י"ח בתהילים שם נאמר "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם". הפסוק נישא כדגל באימונים ומתנוסס בבסיסי גולני, אלא שנשות השמאל הישראליות המלווות ומעודדות את הפלסטינים, ראו אותו בפעם הראשונה כשהוא מתנוסס ליד דגל ישראל, נבהלו מהפרשנות שהן נתנו לו והחליטו להתלונן ב...שם הפלסטינים.

בצה"ל נבהלו מן הפסוק המלווה את עמנו אלפי שנה, והורו למחוק אותו במהירות. בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' שאל אמסלם את ברק:

"פורסם לאחרונה כי צה"ל הורה ללוחמים דתיים להסיר שלט ובו הפסוק "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם", שהתנוסס מעל אחד המחסומים ביהודה ושומרון.

פורסם עוד כי הדבר נעשה בעקבות פניית נשות "מחסום ווטש".

ברצוני לשאול:

1. האם חיילי צה"ל אינם מחונכים לחתור למגע תוך דבקות במשימה?

2. האם אין תפקידם של מחסומים ונקודות ביקורת, למנוע מעבר של אויבים ומחבלים?

3. אם כן, מדוע ניתנה ההוראה להסיר את השלט?".

ח"כ הרב חיים אמסלם אמר כי הוא רואה בחומרה רבה את השפעת גורמי השמאל הקיצוני על הנעשה בצה"ל. במקרה זה מתגלה כי הם מבקשים גם לעקור כל סממן יהודי מהצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר