ישראל אמרה "לא" לארה"ב

הבניה בגילה: האמריקנים התנגדו - המחוזית אישרה

משרד החוץ האמריקני העביר מסר למדינת ישראל שלא לבנות בשכונת גילה בירושלים, אך הוועדה המחוזית של ירושלים שהתכנסה היום לא התייחסה כלל למה שוושינגטון רוצה והחליטה את מה שהישראלים דורשים. פה אחד אושרה תוספת של עוד 900 יחידות דיור לשכונת גילה בבירה. כל הפרטים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, דנה הבוקר בתכנית העוסקת בתוספת מתחם מגורים חדש בצפון-מערב שכונת גילה בירושלים והחליטה לאשרה. התכנית הנה חלק מתהליך עיבוי כולל לשכונת גילה, וחלה על המורדות הצפון-מערביים של השכונה אשר סומנו בתכנית המתאר השכונתית משנת 1977 כ"שטח לתכנון בעתיד".
יממה קודם לכן העביר משרד החוץ האמריקאי מסר לישראל כי אסור לה לבנות בשכונת גילה. אך הוועדה המחוזית של ירושלים שהתכנסה הבוקר לא התייחסה כלל למה שוושינגטון רוצה והחליטה את מה שהישראלים דורשים. פה אחד אושרה תוספת של עוד 900 יחידות דיור לשכונת גילה בבירה
התכנית מציעה כ- 810 יח"ד רגילות + 90 יח"ד קטנות, שטחים למבני ציבור, שטחים פתוחים, ומסחר שכונתי. הבינוי מתוכנן בהמשך ישיר לשכונה הקיימת, תוך ריבוי ביצירת חיבורים ע"י שטחים ציבוריים פתוחים, ומעברים להולכי רגל, ויצירת רחובות מדורגים בהתאם לטופוגרפיה הטבעית באופן שכל שורת בניינים אינה מסתירה או חוסמת את שורת הבניינים ברחוב המקביל לה.
חתך הרחוב הנו בן 4 קומות + קומות מדורגות במורד הטופוגרפיה, כאשר קירות התמך והחניונים "נבלעים" בתוך הבינוי ואינם חשופים לעין. האזור יושב מעל נחל גילה, הוא בעל ניצפות מצוינת מ ואל כיוון צפון ומערב כאשר התיחום כלפי הנוף נעשה ע"י טיילת היקפית לשכונה. השטח הנו קרקע מדינה והתכנית נעשית ביוזמת מנהל מקרקעי ישראל.
מתכננת המחוז הגב' דלית זילבר סיכמה את הדיון בהדגישה את תמיכתה של הועדה כולה בתכנית ואת החשיבות שבתוספת יח"ד לשכונת גילה בפרט ולעיר ירושלים בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר