תגובה הולמת

הצלחה מרשימה: חוסלו רוצחי הרב מאיר חי הי"ד

בתוך פחות מ-48 שעות מהפיגוע הקטלני שבו נרצח מן המארב הרב מאיר אבשלום חי הי"ד, חיסל צה"ל את שלושת פעילי הזרוע הצבאית של הפת"ח שהיו מעורבים בפיגוע. מדובר בחוליית מחבלים מנוסה מאד שהייתה מצוידת בנשק רב ולאנשיה יכולת מקצועית רבת שנים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חוסלו (צילומים: דובר צה"ל ופלאש 90)

בתוך פחות מ-48 שעות מהפיגוע הקטלני שהיה בסוף השבוע בשבי שומרון שבשומרון שבו נרצח מן המארב הרב מאיר אבשלום חי הי"ד, פשט צה"ל על מקום הימצאם בשכם, ניסה לעוצרם ומשהתנגדו נורו וחוסלו במקום.

בצה"ל ובדרג המדיני משבחים את השב"כ שפעל במהירות רבה לאיתור הרוצחים ואת יחידת "דובדבן" שחייליה ביצעו את המלאכה בצורה נקייה ובלא שאיש מחייליה נפגע.

ברשות הפלשתינית מגנים את ישראל על ביצוע הפעולה, ודוחים את ההשמות שפרסם החמאס על כך שאנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הם שהעבירו לישראל את המידע על מקום הימצאם של המחבלים. דוברי הרשות הכחישו ואמרו כי אכן ביצעו פעילות נרחבת לאיתור הרוצחים ובמהלכה אף עצרו 120 פלשתינים כחשודים, אך לא הם היו אלו שהעבירו לישראל את המידע על מקום הרוצחים.

שלושת פעילי הזרוע הצבאית של הפת"ח שחוסלו בשכם הם:

נאדר/ראאד גבאר מחמד סורכג'י: בן 40, תושב שכם, פעיל תנזים, כלוא לשעבר. טרם מעצרו בשנת 2002 נחשב לבכיר מבוקשי גדודי אל אקצא והשתתף בפיגועים רבים, הכנת מטענים והקמת מעבדות חבלה בשכם . נכלא באפריל 2002 ושוחרר מהכלא בינואר 2009.

עסאן פתחי נאיף אבו שרח: בן 40 , תושב שכם.

עסאן כלוא לשעבר משנת 1990, הינו אחיו של נאיף אבו שרח שהיה ראש התנזים הצבאי בשכם שפעל לביצוע פיגועים רבים עד למותו במבצע של כוחות צה"ל ביוני 2004.

ענאן סלימאן מוצטפא צובוח: בן 36, תושב שכם.

ענאן הינו פעיל "שוהדא אל אקצא", שהיה מעורב בפעילות צבאית נרחבת במסגרת חוליית תנזים צבאית בקסבה של שכם שהונהגה על ידי נאיף אבו שרח עד למותו של האחרון. ענאן עסק בסחר והספקת אמל"ח לפעילות טירוריסטית. במהלך ניסיון המעצר של ענאן הלילה בביתו בשכם, נהרג ענאן בהיתקלות עם כוחות הצבא עת שהה בסליק בביתו ולאחר חילופי אש עם הכוחות. בסליק עימו נמצא אמל"ח רב. יש לציין כי ענאן נכלל ב"הסכם המבוקשים", ופעילותו במסגרת החוליה הינה חריגה בוטה מן ההסכם.

מפקד הפעולה סיפר אמש שאנשיו הגיעו למקום בו הסתתרו המחבלים בשכם וקראו להם לצאת, אך במקום לעשות זאת, פתחו באש לעבר החיילים. כוחות דובדבן" נזהרו תחילה מלהגיב באש מחשש שדיירים אחרים בבית ייפגעו. אך אחרי שעות של משא ומתן מרחוק, ולאחר שהתברר שאין מנוס אלא לפרוץ פנימה בכוח, נפתחה אש מדויקת אל החלונות משם ירו המחבלים ובחסות הירי פרץ כוח אחר פנימה וחיסל את אנשי התנזים, שביצעו את הרצח.

הנשק שנמצא בבית שבו הסתתרו המחבלים בשכם (צילום: דובר צה"ל)

מדובר בחוליית מחבלים מנוסה מאד שהייתה מצוידת בנשק רב ולאנשיה יכולת מקצועית רבת שנים.

בשכם הוכרז על יום אבל למחר ובעלי העסקים נקראו לסגור חנויותיהם. שכם הייתה יחסית שקטה במהלך 8 החודשים האחרונים ובעיר השמיעו אתמול ביקורת קשה על שיתוף הפעולה בין אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות עם ישראל.

לרחובות שכם חזרו אתמול החמושים רעולי הפנים שכבר לא נראו זמן רב וירו באוויר. אנשיו של אבו מאזן התרחקו מהם ולא נוצרו עימותים. הרשות נקלעה עתה בעקבות האירוע למצב לא פשוט, כאשר מצד אחד אנשיה הם שרצחו את הישראלי ומנגד הם מואשמים כמי ששיתפו פעולה עם ישראל והביאו לחיסולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר