נכדו של ראש המועה"ד בירושלים ינהל את המלחמה הבאה בצפון

הרמטכ"ל החליט למנות את האלוף גרשון הכהן, נכדו של הרב שמואל הכהן וינגרטן ובנו של הרב ידעיה הכהן לראש הגיס הצפוני (צבא וביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
האלוף גרשון הכהן (צילום דובר צה"ל)

נכדו של מי שהיה יושב ראש המועצה הדתית בירושלים, הרב שמואל הכהן וינגרטן ז"ל, הוא זה שינהל את המלחמה הבאה בצפון. כך החליט אתמול הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי כשמינה את מפקד המכללות האלוף גרשון הכהן, לתפקיד של מפקד הגייס הצפוני בצה"ל.

אלוף הכהן יבוא במקומו של האלוף אודי שני, שהחל בתפקידו כמנכ"ל משרד הביטחון. אלוף הכהן ישרת בתפקיד זה בנוסף על תפקידו כמפקד המכללות.

אלוף הכהן הוא בוגר ישיבת "נתיב מאיר" וישיבת ההסדר בגוש עציון שם נמנה על תלמידיו המובהקים של הרב יהודה עמיטל. כמעט כל אחיו הם ראשי ישיבות הסדר ור"מים בישיבות. שירת כמפקד חטיבה 7 של חיל השריון וכמפקד עוצבת "געש". בשנות 2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה למפקד המכללות.

האלוף הכהן נולד וגדל בין שכונות רחביה ושערי חסד בירושלים. בצעירותו הרבה לבקר בביתו של הגרש"ז אוירבך זצ"ל ואצל הגר"א ולדינברג מחבר השו"ת "ציץ אליעזר". אחיו הוא הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת ההסדר בעתניאל הנקרא כך על שם אבי סבם, רא"ם- רבי אהרון מרדכי.

האלוף הכהן הוא נכדו של מי שהיה כאמור ראש המועצה הדתית בירושלים הרב והחוקר הנודע רבי שמואל הכהן וינגרטן זצ"ל שבין היתר חקר את מיקום בית הכנסת במצדה על פי ההלכה ואת מערכות המים ושימושיהם ההלכתיים. היה מקורב מאוד לכמה חסידויות אוסטרו-הונגריות ונחשב כהיסטוריון ומומחה לתולדות האדמו"רים.

האלוף הכהן הוא בנם של הרב ידעיה הכהן מבכירי תנועת המזרחי בסוכנות היהודית ואמו הגב' דינה הכהן עמדה בראש 'מדרשת אמונה' של המפד"ל. אחים נוספים במשפחה של האלוף גרשון הכהן, הם הרב אביה הכהן (ר"מ בישיבת תקוע), הרב אלישיב הכהן (ראש ישיבת חדרה), והרב חיים הכהן (ר"מ במקד"צ יתיר) זאב הכהן (רשות הטבע והגנים). גיסו הוא הרב אהרון הראל, ראש ישיבת ההסדר בשילה.

האלוף הכהן אינו חובש כיפה, אך העובדים אתו בצבא אומרים שלא חדל מעולם להניח תפילין בבוקרו של יום ואפילו היה הדבר בעיצומם של הקרבות הגדולים בהם נטל חלק. את כל ילדיו שלח למוסדות תורניים, והוא עצמו את כל תדרוכיו השבועיים לקציניו פותח ב"ווארט" מפרשת השבוע.

למבקש לעמוד על עמדותיו בנושאים הלאומיים, די אם נזכיר שבעבר גידל בביתו כלב גדול, לו נתן את השם "יאסר עראפת"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר