הרב הצבאי החדש:

"בקשר הדוק עם החרדים. עפר אני לרגלי גדולי הדור"

לאחר שהתבשר על מינוי כרב הצבאי הראשי הבא, התפנה הרב רפי פרץ ואמר "אנחנו יונקים מגדולי ישראל. אני עפר לרגליהם של גדולים מישראל". האזינו לראיון המלא (חדשות)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
הרב פרץ (צילום: דו"צ)

"אני מעדיף שלא להתייחס ברגעים הללו לנושא הסרבנות", כך הגיב אתמול הרב רפי פרץ, הרב הראשי הצבאי הנבחר כשנשאל על הנושא במהלך ראיון "לקול הציבור".

הרב פרץ, שמודע לרגישות התפקיד ובטח לאור הביקורת שהוטחה בו, העדיף לשאת דברים מלכדים ומאחדים.

באשר לקשריו עם המגזר החרדי, אמר: "אנחנו יונקים מגדולי ישראל. אני עפר לרגליהם של גדולים גדולים מישראל". הוא הזכיר רשימה של רבנים עמם הוא עומד בקשר רציף, ומפנה אליהם עשרות שאלות.

השרות בצה"ל כרוך בשאלות הלכתיות הנקרות בדרכו של כל חייל, בכל צומת דרכים. הרב פרץ הסביר כי בשאלות כאלה, הרבנות הראשית מסייעת בפסק ההלכתי ומתירה את הסבכים ההלכתיים.

בעניין שרות צבאי, הבהיר הרב הראשי המיועד כי "כל אחד בשלב מסוים צריך לשרת". הוא הביע תמיכה בהסדר המאפשר דחייה לבני ישיבות, אך הסביר כי חוברת השרות מוטלת על כולם.

הרב רפי פרץ, משמש כיום כראש המכינה הקדם צבאית 'עצמונה'. את שירותו הצבאי עשה סא"ל פרץ בתפקיד טייס מסוקים בחיל האוויר, והוא משמש עד היום כמדריך טיסה בבית הספר לטיסה בחצרים.

את תפקידו יחל פרץ רק בחודש יולי, בו יסיים הרבצ"ר היוצא תא"ל רונצקי את תפקידו. עם מינויו של הרב פרץ לתפקיד, הוא ישוב לשורות צבא הקבע, ויועלה לדרגת תא"ל.

פרץ נחשב לאחד הרבנים האהודים ביותר בציונות הדתית, אולם עמדתו הקוראת שלא לסרב פקודה בכל מצב, הביאה עליו גם לא מעט ביקורת, לצד תומכים המצדדים בדעותיו המתונות יחסית.

הרב פרץ הינו מייסד המכינה הקדם צבאית 'עצמונה' שבגוש קטיף, וכיום הוא מתגורר ביתד שבחבל ניצנה, לשם הועברה המכינה, לאחר הגירוש מחבל קטיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר