הפרת סדר אלימה

בעקבות הלינץ': המתיישבים הגיעו לקוצרא

מדובר צה"ל מדווח על הפרת סדר אלימה של מתיישבים יהודים שהגיעו למחות על האירוע היום ליד כפר קוצרא. כוחות הצבא נמצאים במקום ופועלים לסיום האירוע (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפורעים הפלסטינים מול כוחות הצבא (צילום: ללא קרדיט)

לפני זמן קצר החלה הפרת סדר אלימה בין מתיישבים שמנסים להיכנס לכפר קוצרא שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון" לבין פלסטינים במקום, כך מוסר דובר צה"ל. במהלך האירוע נפצע חייל צה"ל באורח קל מבקבוק תבערה. לחייל הוענק טיפול רפואי בנקודה.

כוחות צה"ל ומשטרה בנקודה משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לסיים את האירוע.

המתיישבים הגיעו לקוצרא בעקבות האירוע היום בו הותקפו 25 ילדים ושני הורים מלווים שיצאו לטיול לכבוד בר המצווה של אחד הילדים. הילדים טיילו סמוך למגדלים במהלך הטיול החלו ליידות לעבר סלעים מלמעלה מכיוון קוצרא. אחד ההורים לקח את הילדים לתפוס מחסה בתוך אחת המערות.

אחד הילדים שניצל מהלינץ' מספר על האירוע

לדברי הילדים, הפורעים השליכו במשך דקות ארוכות אבנים וסלעים לעבר הילדים, קבוצת הילדים נאלצה להידחק אל עבר המדרון והמצוקים עד לסכנת חיים של ממש, גם מהסלעים שהושלכו לעברם וגם מהמדרון והצוקים במקום.

באורח נס, מצאה הקבוצה מערה במקום, שם הסתתר עד להגעת כוחות הצבא. במהלך שהותם במערה ניסו הפורעים לחדור למערה ולבצע לינץ של ממש בילדים. מלווי הקבוצה המבוגרים נאלצו לירות ירי הרתעתי באוויר, ירי אשר לא הרתיע את המחבלים במשך דקות ארוכות תוך שהם ממשיכים לתקוף את חברי הקבוצה ללא רחם. במהלך הירי נפגע אחד הפלסטינים ונהרג.

בשלב מסוים הצליחו הפורעים להגיע אל אחד המאבטחים תוך שהם תוקפים אותו וחוטפים את נשקו. המאבטח נפצע מאבנים בפניו. הערבים ריססו את המערה בגז מדמיע, חלק מהילדים נפגעו משאיפת הגז גם.

נשקו של המאבטח נחטף באלימות ע"י שלושה ערבים בגירים, לאחר מכן אחד הערבים איים על הילדים עם האקדח ולקח מהם פלאפונים וציוד אישי. הנשק עדיין בידי המחבלים - מדיווחים צה"ל העלה בכל ישובי הסביבה את הכוננות בעקבות הנשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר