חבר מביא חבר

צה"ל מציג שרות לחרדים: שכנעו את חבריכם להתגייס

האתר הרשמי של צה"ל משבח את אנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), שהצליחו לגייס בגיוס האחרון 40 אברכים. השאיפה היא לשלש את כמות המתגיייסים החרדים בתוך זמן קצר. שניים מבוגרי האגף, עוסקים כבר בעבודת קודש של ממש: שכנוע חרדים אחרים להתגייס (צבא)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שרות חרדים בצה"ל הוא כבר מזמן לא מוקצה מחמת מיאוס. בגאווה בלתי מוסתרת, מפרסם היום האתר הרשמי של צה"ל על ההצלחה המסחררת של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בגיוס חרדים. "בתחילת חודש ינואר התגייסו 40 מבני המגזר החרדי לשורות האגף, הכמות הגדולה ביותר בגיוס אחד עד כה, ועם השלמת הטירונות שעברו יחד השתלבו בתפקידים שונים באגף. חלקם נפתחו השנה לראשונה במסגרת מסלול זה", דווח באתר.

לא מדובר, חלילה, בגיוס בכפייה מבקשים להדגיש באתר. הכל נעשה בהתאם לצרכי המתגייס החרדי - כשרות מהדרין, מניייני תפילה ושמירה על אורח חיים חרדי.

לפי הדיווח, יריית הפתיחה של המהלך הייתה בשנת 2008, ובחודש מאי 2009 התקיים הגיוס הראשון, שכלל תשעה חיילים שהתגייסו לתפקידי מכונאי וחשמלאי רכב והשתלבו ביחידות החימוש המרחביות. בהמשך התגייסו כ-12 חרדים לשרת כנהגי משא כבד וכחשמלאי מתקנים, וכן התקיים גיוס קטן של חיילים אשר יועדו לתפקיד רכזי בנייה קלה.

יש גם באתר עדויות מכלי ראשון של אברכים שהתגייסו, ומרוצים עד הגג.

כזה הוא טוראי אבי בן-עזרא, שסיפר: "אני הייתי תלמיד ישיבה, והזמינו אותי לכנס על הפרויקט. בכנס השתכנעתי להתגייס, אחרי שהבנתי מהם התנאים בפרויקט, והחלטתי שכדאי לי להשתלב בצה"ל בכלל, ובאט"ל בפרט. מה ששכנע אותי הייתה העובדה שאני הולך לתרום למדינה שלי ולצד זאת לרכוש בשלוש השנים הללו מקצוע לחיים, בלי שימנעו ממני לבצע את מצוות הדת שלי. אני רוצה להודות על זה לצוות המקצועי והמסור של אט"ל שעשו הכול למעננו".

ויש גם בוגרי טירונות חרדים, שמועברים לתפקיד נחשק במיוחד: "עידוד חרדים אחרים להתגייס". מטרת האגף, היא להכפיל ולשלש את כמות המתגייסים החרדים בתוך תקופה קצרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר