שבת של לחימה

אזעקות באשקלון ונתיבות: צה"ל השמיד מנהרה ברצועה

למעלה מ-200 רקטות שוגרו במהלך השבת מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל • צה"ל תקף למעלה מ-120 יעדי טרור ברצועה • פצועה מפגיעה ישירה • הפלסטינים: תינוקת נהרגה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פגיעה ישירה בקריית גת, הערב (צילום: דוברות המשטרה)

שבת של לחימה בדרום הארץ: ביום שישי בצהריים נפצע קצין צה"ל באורח בינוני וחיילת נוספת באורח קל כתוצאה מירי על גבול הרצועה, בתגובה תקף צה"ל עמדת חמאס ושלושה מחבלים נהרגו. ארגוני הטרור ברצועה הודיעו כי הם יגיבו לתקיפה, ומאז ליל שבת ועד שעה זו הירי מהרצועה לא פוסק. בין היתר הופעלה אזעקה גם בעיר בית שמש, לראשונה מאז מבצע צוק איתן.

בת 80 נפצעה באורח קשה מנפילת רקטה בקריית גת. באשקלון נפצע גבר בן 49 באורח בינוני.

במהלך השבת ירו מחבלים למעלה מ-200 רקטות מהרצועה לעבר שטח ישראל, בשעות אחר הצהריים טווח הירי הורחב ואזעקות נשמעו בנתיבות ואשקלון.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון.

ארגוני הטרור עדכנו כי במקביל לירי והתקיפות, המגעים בין הפלגים ברצועה ישראל, בתיווך קהיר, נמשכים. אך בישראל, כמו בכל המערכות האחרונות, מכחישים.

בפיקוד הערב מקיימים בשעות אלו הערכת מצב לקראת הודעה האם הלימודים מחר ביישובי הדרום יתקיימו כרגיל: "בתום הערכת המצב נעדכן - באם יידרש".

מהחמ"ל המשותף של ארגוני הטרור ברצועה נמסר: " אנחנו עוקבים אחר צעדי ישראל ואחר מחויבותה להפסיק את תוקפנותה כלפי תושבי רצועת עזה, ונגיב לתוקפנות בהתאם. אנחנו מזהירים את ישראל שתגובתינו תהיה קיצונית ורחבה יותר אם תמשיך בתקיפותיה. אנחנו נמשיך להוות את המגן והשומר של עמנו וארצנו".

בין יעדי הטרור שצה"ל תקף ברצועה, השמיד חיל האוויר מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלאמי.

מבית החולים ברזילי נמסר: עד כה טופלו 23 נפגעים. כרגע ארבעה מאושפזים. בת 80 בחדר ניתוח במצב קשה, בן 49 במצב בינוני, בת 75 עם שבר בקרסול ובת 30 עם שבר בברך.

הודעת דובר צה"ל בצאת השבת על תקיפות 120 יעדי טרור ברצועה:

דובר צהל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשעה האחרונה עשרות יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס וגיהאד האיסלאמי פלסטיני ברחבי רצועת עזה.

בין היעדים שנתקפו אתר ליצור אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס, שנמצא בתווך התת-קרקעי במרחב נצרים. האתר ייחודי ביכולות הייצור שלו ומהווה יכולת מרכזית ביכולות הארגון לייצר אמצעי לחימה רקטיים ברצועה.

בנוסף, נתקפה מפקדת גדוד בוריג' של חמאס ובה אתרי יצור אמצעי לחימה של הארגון. כמו כן נתקף מתחם צבאי בתל אלוהוא המשמש את הכוח הימי של הארגון לאימונים ומספר מתחמים צבאיים בג'בליה, שג'אעיה ומתחם נוסף בתל אלוהוא.

במקביל נתקפו שני מתחמים צבאיים משותפים לחמאס ולגיהאד האיסלמי פלסטיני בבית להיא.

התקיפות בוצעו בתגובה לירי תלול המסלול שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל.

צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש.

עד כה תקף צה"ל כ-120 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר