בַחוּרַי נָפְלוּ בֶחָרֶב

דביר שורק עלה על טרמפ, ניסה להתנגד לחוטפים - ונרצח

במערכת הביטחון מעריכים כי חוליית הטרור איבדה עשתונות והחליטה לדקור את החייל ולהשליך את גופתו בשדה • כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות, בעוד ארגוני הטרור הפלסטיניים משבחים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הרצח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפיגוע בגוש עציון: במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי רב טוראי דביר יהודה שורק הי"ד, עלה אמש (רביעי) על טרמפ ברכב בו ישבו המחבלים שניסו לחטוף אותו, לצורכי מיקוח ושחרור מחבלים מהכלא.

דביר הבין את המתרחש, נאבק בחוליית הטרור שחטפה אותו - ואלו נבהלו, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בשדה בו נמצא בשעת לילה מאוחרת.

דפוס הפעולה של המחבלים עדיין לא ברור, ובצה"ל לא שוללים אפשרויות נוספות, אך זו ההערכה המתגבשת כעת. כוחות הביטחון פועלים עכשיו על מנת לאתר את המחבלים הנמלטים.

בין היתר הודיעו בצה"ל על תגבור כוחות החי"ר בכל מרחב יהודה ושומרון, ובצה"ל פועלים יחד עם שב"כ, שמפעיל גם מומחי סייבר, על מנת לזהות את המחבלים הנמלטים.

הזירה בה נמצאה הגופה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

את הידיעה הראשונה על היעדרו של דביר, העביר החברותא שלו, שהבחין כי הוא לא התייצב לסדר ערב בהיכל הישיבה בה למדו.

כפי שכבר דווח, דביר שורק היה בדרכו חזרה מירושלים, שם רכש ספרים כמתנה לראש הישיבה לקראת סוף השנה. כאשר גופתו נמצאה, הוא החזיק את הספרים מחובקים בידיו.

הדיווח כי הוא נעדר הועבר הלאה, ובמקביל לחיפושים בתוך הקיבוץ על ידי תלמידי הישיבה וקרובי משפחה, פתח צה"ל בחיפושים נרחבים, בסופם מצאו הגששים את הגופה.

לפנות בוקר, כבר הודיעו בקבוצת הוואטסאפ של הישיבה כי הנורא מכל קרה, תוך אזהרה לא להוציא את הדיווח הלאה. הרבנים והתלמידים התאספו בבית מדרש, לתפילה והתחזקות.

בישיבה סיפרו הבוקר כי מדובר בתלמיד שהיה אהוב על כולם. ראש הישיבה, הרב שלמה וילק סיפר, "מדובר בבחור שנמצא בתוך עולם של יראת שמיים ושמחה וטוב. תמיד מסתובב עם חיוך על הפנים, לפעמים המראה החיצוני שלו מסתיר את הטוב והחוכמה ואהבת כל אדם".

כך הגיב נשיא מועצת החכמים לפיגוע (צילום: ללא קרדיט)

ארגוני הטרור מברכים: "האינתיפאדה נמשכת; פעולה הירואית"

בארגוני הטרור הפלסטיניים מיהרו לשבח את פיגוע הטרור. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "הפיגוע הוא תגובה עצמתית על הדיבורים בדבר סיפוח הגדה.

הוא הוסיף כי "ההחלטה של העם שלנו היא לגרש את הכובש מהגדה המערבית", וכי הפיגוע מוכיח את "כישלון הכיבוש למנוע התנגדות, כישלון התיאום הביטחוני בין הכיבוש לרשות הפלסטינית וכי האינתיפאדה נמשכת".

בהודעה רשמית של חמאס נמסר: "אנו מברכים את בני עמנו, מבצעי הפעולה ההירואית שבה נהרג החייל הציוני. אנו קוראים לרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה להצטרף לבני עמנו ולהפסיק את התיאום הביטחוני באורח אמיתי. ההתנגדות בגדה המערבית היא אצילית ובני עמנו בה הקריבו את היקר להם מכל כדי להגן על אדמתם ולהגן על ירושלים".

צה"ל בסריקות אחר המחבל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גם דובר הג'יהאד האסלאמי, דוד שיהאב, מיהר לשבח את הפיגוע הרצחני. "אנו מחזקים כל פעולת התנגדות נגד הכיבוש ונסייע לה ולהסלמת ההתנגדות כלפי חיילי הכיבוש והמתנחלים".

הוא הוסיף כי "הפעולה היא תגובה טבעית לטרור הכיבוש ופשעיו ופשע ואדי אל-חומס הדורש תגובה כואבת", כאשר כוונתו להרס בתים פלסטיניים לא חוקיים במזרח העיר ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר