חיסול הבכיר והירי לישראל

נתניהו וראשי מערכת הביטחון: "הסתדרו לנו הכוכבים". צפו

שעות לאחר חיסול איש הג'יהאד האסלאמי, בהאא' אבו-אלעטא, ועם סיום הכינוס המיוחד של הקבינט הביטחוני, השמיעו ראש הממשלה והרמטכ"ל הצהרות מיוחדות באשר להסלמה המתגלגלת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, מסרו היום (שלישי), הצהרה לתקשורת, בה הסבירו את חיסול בכיר הג'יאהד, בהאא' אבו-אלעטא, ועדכנו על ההיערכות למספר ימי לחימה.

ראש הממשלה, שסיים קודם לכן את ישיבת הקבינט הביטחוני, פתח את דבריו ואמר: "אזרחי ישראל, צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי. בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מהרצועה. הוא יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעובר יישובי העוטף".

"הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. פצצה מתקתקת. הפעולה הומלצה על ידי הרמטכ"ל וראש השב"כ, ונדונה בקבינט בחודשים האחרונים. ההחלטה הסופית אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ".

לדבריו, "צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד, חלון הזדמנויות, יחדיו. לאור זאת, החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת ואישרתי את ביצוע הפעולה".

"הנחת היסוד של כל הטרוריסטים, זהה: שהם יכולים לפגוע באזרחים ובאותה עת להסתתר מאחורי אזרחים; הוכחנו", הזהיר נתניהו, "שאפשר לפגוע במרצחים, במינימום פגיעה בחפים משפע. מי שחושב שיכול לפגוע באזרחנו ולחמוק מידינו הארוכה - טועה. מיש שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו".

רוה"מ הבהיר: "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש, כדי להגן על עצמנו. אני אומר מראש, זה יכול לקחת זמן. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".

אחת מזירות נפילות הטילים

רב-אלוף אביב כוכבי, הרמטכ"ל, אמר: "האא' אבו-אלעטא היה בפועל המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הוא האיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה בשנה האחרונה ולפני כן, הוא אחראי לפיגועי צליפה וירי, הוא אחראי לאירועי ירי רקטות, הוא אחראי לירי לפני עשרה ימים וערב יום הזיכרון. הוא האיש שבמידה רבה ערער את הביטחון והיציבות בדרום הארץ".

"הוא האיש שפעל בכל דרך לחבל בניסיונות להרגעה מול החמאס, הרגעה שהוא לא קיבלה אותה, הוא היה פצצה מתקתקת חיה. גם בימים האחרונים עמל ותכנן פיגועים. בנסיבות שנוצרו המלצנו לדרג המדיני לסכל אותו, היה חלון הזדמנויות שנוצל היטב. הפעולה הייתה ממוקדת ומדויקת ולצד זאת אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים להסלמה וגם לאפשרות של המשך סיכולים ממוקדים".

המחבל שחוסל (מתוך פייסבוק)

ראש השב"כ נדב ארגמן תיאר את מבצע החיסול: "זה יצא אל הפועל והצליח כתוצאה מעבודה מאוד מאומצת של הרבה מאוד אנשים. אפשר להגיע לרמה של המיטה שבה הוא ישן, החדר הקטן שבו הוא הסתתר. הוא התנהג כמבוקש, מאז ירי הרקטות האחרונות ועד הלילה הוא עבר בדירות מסתור".

"הסיכול היה בעיתוי הנכון ביותר משיקולים מבצעים. אתמול בלילה הסתדרו הכוכבים", הדגיש ראש השב"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות