"העברנו מסר"

מזכ"ל הג'יהאד בראיון: אלו התנאים לרגיעה

זיאד נח'אלה, מנהיג ארגון הטרור הפלסטיני, התראיין לרשת אל מיאדין והציג רשימת תנאים כדי שיסכים לרגיעה, בהם הפסקת ההתנקשויות והפסקת הירי לעבר צעדות השיבה (ארץ)

(צילום: מסך, רשת אל מיאדין)

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה, התראיין הערב (רביעי) לרשת אל מיאדין הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה, והציג את התנאים להסכמה לרגיעה.

בפתח דבריו טען כי ארגונו נחל הצלחה. "כאשר ישראל מודיעה על הפסקת הלימודים - זה אומר שהצלחנו להעביר את המסר".

בראיון טען כי הרקטות שירו מרצועת עזה הגיעו עד לחדרה, והוסיף כי "ישראל מבינה רק כוח". לדבריו, "יתר הפלגים הפלסטינים נמצאים בשטח, אך גדודי אל קודס מובילים את העימות. ישראל רוצה להפריד בינינו לשאר הפלגים, אך אנחנו יכולים לנהל את המערכה בעצמנו".

הוא איים: "יכולה להיות מלחמה רחבה. זה תלוי בעמדת האויב, שהתחיל את התוקפנות, והיה עלינו להגיב להתנקשות. ישראל משותקת היום, כמו שרואים, כולל בתי ספר ומוסדות אחרים".

לסיום אמר כי הוא מוכן לרגיעה, אך הציג רשימת תנאים ובהם "הפסקת ההתנקשויות, הפסקת הירי לעבר צעדות השיבה ולחייב את ישראל לקיים את ההבטחות שלהם בקהיר".

לדבריו, "אם ישראל תסכים, תהיה הפסקת אש תוך שעה. אין לנו בעיה להפסיק את האש, אך בתנאים שקבענו. ביקשנו שהפסקת האש תהייה בהסרת המצור".

מוקדם יותר הערב, העבירו לנח'אלה מסר חריף על ידי המתווכים המצריים: "ההתעקשות שלך לא להגיע להפסקת אש תביא לחורבן של עזה".

בהודעת הג'יהאד האסלאמי בתחילת הערב, התרברבו בהצלחותיהם כביכול, תוך טענה כי ישראל מונעת פרסומים על נזקים שהצליחו להסב.

"אנחנו מפצירים בנתניהו ובצוות הביטחוני שלו, שהתגאה בהתנקשות במפקד בהא אבו אל-עטא, לאפשר לצנזורה הצבאית שלו לפרסם את השמות והתמונות של הבסיסים הצבאיים והאסטרטגיים שהאש שלנו הגיעה אליהם. בהפצצותינו הגענו ללב ישראל. אם נתניהו יחשוף את המטרות שאליהן הגענו, הוא יהפוך לבדיחה", נכתב בהודעתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר