צפו בתיעוד

מרגש: הקסדה של דניאל גורי נמסרה למשפחתו

אלמנתו, אופירה גורי ובתו שלא זכה להכיר, דנה, קיבלו היום את הקסדה של רס"ן דניאל גורי, שנפל במהלך טיסת אימונים בשנת 1984, שנמצאה בימים האחרונים • צפו (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל נמסרה היום (רביעי) לאלמנתו אופירה גורי ולבתו, שלא זכה להכיר, דנה.

הקסדה אותרה ונלקחה על-ידי צוות איתור מחיל-האוויר שכלל את פלגת אית"ן (איתור נעדרים), חוקרי תאונות ממבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), צוות לוחמים מיחידה 669 וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר").

היום התקיים ביקור של משפחת גורי בטייסת 140 בבסיס נבטים, הטייסת בה שירת רב-סרן גורי ז"ל. במסגרת הביקור שמעו מפי מפקד הטייסת, סגן-אלוף ט' על העשייה ופעילות הטייסת וביקרו בחדר ההנצחה של הטייסת.

בתום הביקור נמסרה הקסדה למשפחה בדת"ק (דיר תת-קרקעי) של טייסת 140 על-ידי מפקד הבסיס תת-אלוף עומר טישלר, מפקד הטייסת סגן-אלוף ט' וחוקר התאונות רב-סרן א', שלקח חלק בצוות איתור הקסדה.

על פי בקשתן, תועבר הקסדה למשמורת בטייסת 119 בבסיס רמון- המקום בו שכנה טייסת 140 ומשם יצאו רב-סרן דניאל גורי ז"ל וסגן אילן רוזנטל ז"ל אל טיסתם האחרונה ממנה לא שבו.

"המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה"ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם", מסר דובר צה"ל שהוסיף כי "צה"ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר