פרסום ראשון

חיילים חרדים התפללו וייענשו על ה"איחור"

חיילים חרדים מפלוגת 'תומר' של חטיבת גבעתי אולצו הבוקר להתאמן עם מאמנת, ולאחר מכן לא נשאר להם די זמן לתפילה; אלו שהתפללו ואיחרו - ייענשו; פרסום ראשון (צבא)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חיילים חרדים (אילוסטרציה) (צילום: Yonatan SindelFlash90)

חיילי הפלוגה החרדית בחטיבת 'גבעתי' חויבו היום (שלישי) לקום לאימוני בוקר עם מאמנת, זאת למרות ההבטחה לחיילים חרדים כי לא ישרתו עם נשים. אלו מהם שלא ויתרו על התפילה ובגינה איחרו - אף יענשו, כך נודע ל'כיכר השבת'.

"העירו אותנו בשעה 05:30 לריצה", מספר אחד החיילים ל'כיכר השבת', "שבעצם התחילה רק בשעה 07:00 ולא נתנו לנו לזוז בזמן הזה, רק לחכות ליד מדריכת הכושר".

נוסף על כך, אחרי הריצה, הוקצב לחיילים זמן קצר למקלחות, ארוחת בוקר ותפילה. "חלק מהחבר'ה ויתרו על המקלחת לטובת התפילה מפאת קוצר הזמן", הוא מספר. לאחר מכן, אחד המפקדים הודיע כי על כל החיילים להתייצב בח' עד לשעה 9:15.

"החברה שהלכו להתפלל ביקשו לאחר בגלל שעדיין לא הסתיימה התפילה", הוא מספר, "אבל המפקד אמר להם 'תעמדו בזמן שהוקצב', אפילו שניסו להסביר לו שלא הספיקו להתפלל - זה פשוט לא עניין אותו, בתוצאה מה שקרה זה שהחברה שהלכו לתפילה איחרו לסוף הזמן שהמפקד נתן, ואפילו שהוא בסוף לא עשה ח', הוא אמר להם שייענשו".

מה העונש הצפוי? "כנראה שזה יהיה יום ביציאה בחמישי הקרוב, כשאנחנו אחרי 21 יום בבסיס".

מלבד זאת, במהלך השבוע האחרון, כך לפי החיילים, נרשמו מספר התנהלויות בעייתיות מצד אותם מפקדים. "במשך השבוע האחרון", מספר אחד החיילים, "הקצין שלנו, עשה לנו כמה פעמים אימוני כושר עם מדריכה... הקצין לקח את כולנו למגרש, המדריכה חיכתה שם, ושאל את כולם אם יש מישהו שמפריע לו להתאמן איתה - כשהוא יודע שיש לחץ חברתי, ואם מישהו יגיד שמפריע לו, חלק מהחברה שלצערינו לא מפריע להם יצעקו עליו".

לדבריו, הופעל לחץ חברתי כבד על אותם החיילים. "חיילים לא אמרו שמפריע להם מפחד שהקצין יתנקם בהם אחרי זה, וזה לא סתם חשש כי יש לנו היכרות איתו כבר שנה".

כאמור לעיל, התנהלות זו של אימונים עם מדריכה - נוגדת את התחייבות צה"ל לאותם חיילים.

לטענת אותם חיילים, ההתנהלות הבעייתית לא באה לידי ביטוי רק בזה, אלא גם בניבולי פה. "הם מדברים בצורה בוטה, גסה וחילונית לגמרי, באופן כללי כלפי המחלקה, ואחד המפקדים, אף באופן אישי כלפי חיילים, במילים וקללות שאין מן הראוי לכתבם או לאומרם".

תגובת דובר צה"ל: "על פי פקודות הצבא, חיילים ביחידות חרדיות זכאים לשרת בסביבת שירות מגדרית, שהופרה במקרה המתואר. הפקודות יחודדו בקרב המפקדים והאירוע יתוחקר.

"נדגיש כי המדריכה הגיעה למטרת מדידת הזמנים, ולא נשארה לבוחן עצמו שהועבר ע"י מפקדי המחלקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר