בג"צ אישר צו הרחקה לפעיל ימין משכונת פסגת-זאב

בג"צ דחה עתירה כנגד הוצאת צו הגבלה המורה על הרחקת פעיל ימין שלחם בהתבוללות מאיזור פסגת-זאב. בן-ארי: זכויות רק למחבלים" (ארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

ההתנכלות נמשכת: שופטי בג"צ ברשות הנשיאה דורית בייניש דחו עתירה כנגד הוצאת צו הגבלה המורה על הרחקתו של פעיל הימין נריה אופן משכונות פסגת זאב ונווה יעקב בירושלים.

אופן פעיל כנגד התבוללות ותופעות של הטרדה כלפי בנות יהודיות מצד ערבים בשכונה.

שופטי בית-המשפט קבעו כי "מן החומר החסוי שהוצג בפנינו עולה כי בניגוד לטענתו של העותר, אין פעילותו מתמצית בפעילות הסברה הפגנתית גלויה ולגיטימית או בארגון פעולות מחאה בדרכי שלום, אלא בפעילות המעוררת חשש להתפרצות מהומות אלימות בשכונות בהן הוגבלה שהייתו של העותר, מהומות אשר עשויות להביא לא רק לפגיעה ברכוש אלא גם בגוף".

לדבריהם, "נוכח אופיו החסוי של החומר שהוצג לנו, לא ראינו כי יש בידינו לחשוף את פרטיו בפני העותר. עם זאת סברנו כי יש בפראפראזה שנמסרה לעותר כדי ליתן לו תמונת רקע לעילת הגבלתו ואף כדי לאפשר לו להגיב עליה במסגרת השגתו.

"במצב דברים זה הגענו למסקנה כי קיים בסיס מוצק בראיות מנהליות לטענות המשיב באשר לסכנה הנשקפת מן העותר וכי בנסיבות העניין משקף הצו איזון מידתי בין סכנה זו לבין חופש התנועה של העותר. לפיכך, לא מצאנו עילה להתערב בהחלטה על מתן הצו ואף לא בהיקף המידע שנמסר לעותר על נסיבות הוצאתו".

בתגובה להחלטת בית-המשפט מוסר ח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי): "כנראה שלשיטת השופטת בייניש חוק כבוד יסוד האדם וחירותו רלוונטים רק כאשר מדובר במחבלים, או באנשי שמאל קיצוני. הרחקתו של אדם מאזור במדינת ישראל, הוא צעד קיצוני ביותר שיש להשתמש בו רק במקרים חריגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר