חשש באירופה

ארה"ב תעדיף הסכם גרעין רע מ"לא הסכם"

באירופה חוששים: ארה"ב תעדיף הסכם גרעין רע מאשר לא לחתום כלל • ומנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מכריז פומבית את מה שבישראל מעורר דאגה זמן רב (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ביידן ובלינקן. יחתמו על הסכם בכל מחיר? (צילום: שאטרסטוק)

באירופה חוששים כי ארה"ב תעדיף לחתום על הסכם גרעין גרוע מאשר לא לחתום כלל על הסכם, זאת בשל המצב המתקדם בו נמצאים האיראנים והנחת העבודה האמריקנית שניתן רק לעכבם בכמה חודשים, כך דווח אמש (רביעי) ב'כאן 11'.

ע"פ הדיווח, החשש הוא שהסכם רע עלול להביא לכך שהוא מצד אחד יגביל את היכולת לפעול נגד תוכנית הגרעין - אבל לא באמת יפקח על התוכנית. כך שהאיראנים ירוויחו משני הכיוונים: הסרת עיצומים - והתקדמותם לפצצה.

בתוך כך, החשש הישראלי מתממש: מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, הביע אמש (רביעי) דאגה מכך שפעולות הפיקוח של הסוכנות שלו באיראן "אינן שלמות", כאשר לדבריו הן "מאפשרות לאיראן להתקדם בתוכנית הגרעין שלה בלי מידע על מצבה".

גרוסי הצביע במיוחד על המצב במתקן ייצור הסרכזות בחארג', ועל טענות האיראנים כי מצלמות הפיקוח שהותקנו בו הושמדו בפעולה ישראלית - והחומר שצילמו אבד.

"הם סירבו להתקין מצלמות חדשות של הסוכנות ולאפשר גישה לשם לאנשיה, שממילא אינם יכולים לצפות בחומרים שצולמו באתרים אחרים כל עוד איראן ממשיכה להפר את ההסכם בטרם הוסכם על חזרה אליו", אמר, זאת כאשר גם דרישתו להיפגש עם בכירי המשטר האיראני עלתה בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר