עוברים לליטא

בצה"ל הוחלט לבטל את משלחות הקצינים לפולין

מיזם 'עדים במדים', במסגרתו ביקרו קציני צה"ל במחנות ההשמדה בפולין, משנה יעד לליטא • חשש ממשבר דיפלומטי • בכיר: "מהלך לא רציני, הצבא לא יכול להכריע בנושא" (צבא)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בני גנץ בימיו כרמטכ"ל בפולין (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

צה"ל החליט לבטל את משלחות אנשי הקבע לפולין ובמקום זאת ייצאו כעת המשלחות הצבאיות אל ליטא, בהחלטה שגם היא מעוררת ביקורת, כך דווח הבוקר לראשונה בעיתון 'ישראל היום'.

במהלך השנים הוציא צה"ל מאות רבות של משלחות לפולין. במשלחות השתתפו משרתי קבע, חניכים בקורסי פיקוד שונים, אזרחים עובדי צה"ל ואנשי מילואים, והן לוו בידי מדריכים מ"יד ושם". כאמור, כעת הוחלט בצה"ל לבטל את המשלחות לפולין ומעתה יבקר הקצינים בליטא.

גורם בכיר אמר לעיתון כי: "מישהו פה התבלבל. נכון שהיחסים עם פולין מדשדשים פוליטית ודיפלומטית כבר זמן רב, אבל הצבא לא עצמאי לקבל החלטה כזאת בעצמו. זאת לא החלטה צבאית. זאת צריכה להיות החלטה פוליטית, שתתקבל בממשלה או לכל הפחות במשרד הביטחון". הבכיר הוסיף כי: "השואה אירעה בפולין. עדיף היה להמתין ולמצוא פתרון, במקום לנסוע למקומות אחרים. זה לא רציני".

גורם אחר הביע חשש שההחלטה תגרום למשבר מול פולין, שישראל זקוקה לה כעת על רקע המלחמה באוקראינה והמאמץ לחלץ יהודים וישראלים מהמדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר