"הרתעה במיטבה"

עמדת חמאס הופצצה והוקמה מחדש

עושים צחוק? מטוסי חיל האוויר הפציצו עמדת חמאס סמוך לרצועה כתגובה לרקטה שנשלחה בשבת, אלא שהתיעודים בשטח מראים - העמדה הקומה מחדש במהירות (אקטואליה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
משמאל: אחרי הפיצוץ. מימין: הבוקר - העמדה חודשה (צילום: ביטחון שדה)

עמדת חמאס הופצצה אמש (שבת) סמוך לרצועת עזה באזור נתיב העשרה, כתגובה על ירי הרקטה שנשלחה מהרצועה לעבר מדינת ישראל.

הבוקר, מעידים התיעודים מהשטח, כי העמדה שופצה מחדש והיא עומדת וקיימת כאילו דבר לא אירע.

מטוסי חיל האוויר הפציצו את העמדה מתוך רצון ליצור הרתעה, אך בפועל נראה כי ההיפך אירע, עוד לא חלפו 24 שעות מ"התקיפה" וכבר עלו פעילי חמאס לעמדה, בנו אותה חיש קל מחדש, והניפו את דגל חמאס במקום.

תושב הסביבה מספר בשיחה ל'כיכר השבת': "במקום להשמיד להם את כל הסביבה, עשו נזק לא משמעותי לאיזה 'עמדה' שכפי שאנחנו רואים כבר אחרי יום – עומדת על תילה. הרתעה מעולה של צה"ל".

"בדיוק ציינו בסוף השבוע את השנה השקטה ביותר ללא ירי רקטות", אומר העיתונאי מענדי ריזל, תושב שדרות בשיחה ל'כיכר', "תגובת צה"ל היא ביזיון, ככל הנראה בהוראת הדרג המדיני שכובל את ידיו. זו עמדה שחולשת על בתי תושבים, לולים וחממות, כך שאם בחמאס ירצו לפתוח במתקפת פתע - הם יכולים לעשות את זה בכל רגע. בפועל לא השמידו את העמדה. חבל על הפגז שעלה כמה אלפי שקלים לפחות".

"במקביל חשוב לדעת", מוסיף ריזל, "שבלון התצפית שנפל לצה"ל היה באזור הזה. ואם תתחיל מתקפת פתע, כפי שמעריכים בכירים בצה"ל, זה עלול היות מסוכן, בפרט כשהעיניים של ישראל חצי עצומות שם נוכח החיסרון בבלון"

בפתח ישיבת הממשלה אמר הבוקר ראש הממשלה: "ביום שישי בלילה תקפנו והשמדנו סדנאות לייצור אמצעי לחימה ועוד מספר מטרות של חמאס בעזה. זאת בתגובה לירי רקטה בודדה מכיוון רצועת עזה שיורטה ע"י כיפת ברזל.

"שלא כבימים עברו אנחנו כבר לא מחפשים תירוצים עבור המחבלים, לא מגדירים אותם סוררים ולא קצר חשמלי. מבחינתנו חמאס הוא הכתובת.

השנה האחרונה הייתה השנה השקטה ביותר מזה עשור עבור תושבי הדרום - מממוצע של מאות רקטות בשנה ירדנו ל-7 רקטות, ללא פגיעה בגוף ובנפש".

עוד אמר בנט: "עם הקמת הממשלה שינינו את המדיניות מול חמאס, בכמה מימדים. הפסקנו מיד את העברת מזוודות דולרים לחמאס ועברנו ממדיניות של הכלת ירי על ישראלים לאפס סובלנות. לצד זאת, שינינו גם את הגישה שלנו לתושבי הרצועה, ופתחנו עבורם את האפשרות לעבוד בישראל. משכורת ממוצעת של תושב עזה בעזה היא בערך 800 ש"ח ובישראל בערך 8,000. המרכיב הזה מהווה מרסן לא מבוטל וגם יוצר בידול בין חמאס לבין התושבים".

ברשתות החברתיות ציצו הערבים, כי מצפה הכוכבים שלהם חזר לפעול תוך זמן קצר ולגלגו על ראש הממשלה בנט:

צוחקים עלינו. תרגום: לפני, בפיצוץ ויום אחרי (צילום: מתוך הטוויטר של הערוץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר