תכסיס בחירות?

הדלפת ספרו החדש של נתניהו: את מי תובעת ההוצאה לאור?

מלחמת המוציאים לאור במדליפי ספרו האוטוביוגרפי החדש של ביבי נתניהו הובילה לתביעה נגד פעיל של מפלגת 'העבודה' אחרי שהפיץ ברשת (משפט)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ספרו החדש של נתניהו (צילום: כיכר השבת)

הוצאת הספרים "סלע מאיר" הודיעה היום (רביעי) כי תגיש תביעה ראשונה נגד פעיל של מפלגת 'העבודה', לאחר שלפי תיעודים הפיץ את ספרו של נתניהו "ביבי: סיפור חיי" בקבוצות וואטספ ובטלגרם.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ספרו של ראש הממשלה לשעבר הודלף בימים האחרונים לרשתות החברתיות במלואו בקובץ PDF - מה שהעלה את חמתם של אנשי ההוצאה לאור שחוששים מאיבוד רווחים.

רבים ברשתות החברתיות שיערו כי ההדלפה הינה מכוונת, כתכסיס בחירות לטובתו של נתניהו. המנהל מנגד הבהיר כיצד לטענתו ארעה ההדלפה - וזו באמצעות תכנת סריקה, שגם משנה את גופן הספר, כך שלא מדובר בספר המקורי.

בהודעה שפרסם אתמול רותם מ. סלע, המוציא לאור, איים כי יתבע את המפרים. זה עודד גולשים ברשתות החברתיות לשלוח לו צילומי מסך מהפצת הספר, תוך שמבטיח סכום של 1,000 שקל למתעד הפרות שיגיעו לבית משפט.

"הגיע לידיעתי כי ישנם גזלנים המפיצים עותקים דיגיטליים גנובים של ביבי:סיפור חיי", כתב הוציא לאור. "אם נתקלתם במפיץ בקבוצת וואסטאפ או טלגרם, אנא תעדו את ההפצה ואת פרטי המפיץ. המתעדים יזכו ב-1,000 ש"ח על כל הפרה שתגיע לבית משפט. הקנס אגב, הוא 100,000 ש"ח ללא הוכחת נזק. אנא הפיצו הודעה זו".

הספר, שלפי דיווחים נמכר כבר בעשרות אלפי עותקים, יצא לאור תחת הוצאת הספרים "שיבולת", והוא ספרו הראשון של נתניהו מזה למעלה מ-25 שנה. היום, כאמור, הודיעו כי תבעו מפיץ ראשון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר