יממה אחרי החיסול

תהלוכת תמיכה במחבל ויידוי אבנים על כלי רכב: לילה של מהומות במזרח ירושלים וביו"ש

נהג אוטובוס נפצע קל מאבנים שיודו לעברו ושמשת הרכב נותצה, זיקוקים נורו לעבר כוחות הביטחון וצעדה של תושבים לתמיכה במחבל שחוסל אתמול עברה במזרח ועוטף ירושלים • כוחות משטרה ומג"ב רבים פועלים באזורי העימותים (חדשות ביטחון בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

שעות אחרי חיסול המחבל שביצע את פיגוע הטרור בשועפט לפני כשבועיים, ושניסה אמש לפגוע במאבטחים נוספים וניהל מולם קרב יריות עד שמת - עימותים גדולים מתקיימים הערב (חמישי) במזרח ירושלים.

בשעות הערב המוקדמות החלו מספר מוקדי הפרות סדר בגדר הביטחון של עוטף ירושלים ובמזרח העיר. כוחות משטרה ומג"ב רבים של מחוז ירושלים הגיעו למקום ופעלו נגד חשודים רעולי פנים שיידו אבנים, הציתו פחים וחסמו צירים, והדפו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר.

פורעים ערבים החלו באחד השלבים לירות זיקוקים לעבר כוחות הביטחון. מוקדם יותר היום בנו צעירים ערבים מחסום בשכונת אבו-טור וכן יידו אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוס. כוחות משטרה הגיעו למקום ופזרו אותם.

כוחות משטרה הערב בעוטף ובמזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה הערב בעוטף ובמזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הערב נעצר חשוד (תושב אום טובא) על ידי השוטרים במעורבות ביידוי אבנים לעבר הכוחות שפעלו במקום והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. במקרה אחר, נעצר ע״י השוטרים חשוד תושב בית חנינא שיידה אבנים ואיים עם חפץ מעץ על רכבים חולפים באזור רחוב עוזי נרקיס.

אירוע נוסף התרחש הערב כאשר אבנים יודו משטח יהודה ושומרון לכיוון כביש עטרות, בעקבותיו נהג אוטובוס שחלף במקום נפצע באורח קל ולשמשת האוטובוס נגרם נזק. כוחות הביטחון הוזעקו למקום והחלו בסריקות במרחב.

במגן דוד אדום עדכנו על האירוע: "שעה 21:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על יידוי אבנים לעבר אוטובוס (ריק מנוסעים) סמוך לצומת עטרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים את נהג האוטובוס, גבר כבן 30 במצב קל".

זיקוקים לעבר כוחות הביטחון (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול עם כוחות הביטחון בנחישות ובאפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא, הפרת הסדר הציבורי וכל ניסיון לפגוע בשוטרים או באזרחים".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.
המחסום היום בצהרים בשכונת אבו-טור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר