תיעודים מטורפים

הצצה מצולמת תחת אש: מסתערבים עוצרים מבוקשים בג'נין

שלב אחר שלב: תיעודים מצלמות האבטחה במחנה הפליטים המסוכן ג'נין מעניקים הצצה מיוחדת לפעילות ההתמודדות של צה"ל מול הטרור (TV)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חיילי צה"ל בג'נין (צילום: מצלמות אבטחה)

מצלמות אבטחה המוצבות בסמטה במחנה הפליטים ג’נין צילמו והקליטו את כוח הימ"ס שביצע הלילה (בין ראשון לשני) את מעצר שלושת המבוקשים בג’נין. תיעוד מהמצלמות שנחשף הלילה גם מספק הצצה מיוחדת לכוחות צה"ל שפועלים במעוז הטרור בגל הטרור תחת אש של חמושים פלסטינים.

בכל ערב בחודשים האחרונים כוחות מיוחדים של צה"ל ומג"ב מבצעים מבצעי מעצרים מורכבים בג’נין ובשכם. בכל מבצע מהסוג הזה הפלסטינים מצלמים עשרות סרטונים, ואלו הפכו לשגרה בחודשים האחרונים.

התיעודים הללו מפעילויות צה"ל גוררים מיליוני צפיות ברשתות החברתיות, ובנוסף לסרטונים שמופצים עשרות פלסטינים חלקם חמושים מעלים לרשתות החברתיות עם כניסת הכוחות שידורים חיים שגם להם צופים רבים.

בחלק מביצוע המעצרים מג"ב וצה"ל לאט לאט מפרסמים תיעודים, אבל המצלמות שמותקנות סביב בית העסק, שם ביצעו לוחמי המסתערבים של מג"ב יו"ש את המעצר הלילה, מספקים הצצה מיוחדת מזווית חדשה לפעילות.

המצלמות צילמו והקליטו את הלוחמים מרגע הפריקה מהרכב ועד שהכוחות עזבו את החנות עם שלושת המבוקשים שנעצרו, וכך זה נראה ונשמע:

הכוחות מגיעים ברכב מסחרי מסוערב, ומיד בכניסה לחנות שם שוהים המבוקשים הכוחות פורקים ואחד הלוחמים מזהיר: "ירו עלינו, זה לא ירי שלנו". בשלב הזה הלוחמים תופסים מחסה ומנסים לזהות את מקור הירי.

הגעת הכוח לחנות וביצוע המעצרים

כשהכוחות תופסים מחסה מחבלים מבצעים ירי נוסף לעברם. בכל הזמן הזה נשמעים הלוחמים דואגים אחד לשני שכולם תופסים מחסה.

לאחר מספר דקות בחנות, כשהכוחות מוודים שהשוהים בחנות אלה המבוקשים שחיפשו, הכוחות מתחילים לצאת. כוח ראשון יוצא כמה מטרים החוצה ולוחם נוסף נשמע אומר: "אנחנו עדיין בגרם מדרגות הראשון". ואז מגיעים הלוחמים עם המבוקשים.

בשלב הזה נראה אחד הלוחמים עם מגן נגד ירי יוצא ראשון ולוחמים נוספים מחפים מאחורה כשלוחם נוסף יוצא מבית עסק ממול ומוודא עם הלוחמים שלא נשאר אף לוחם מאחורה והם אחרונים. הכוחות מתחילים לצאת כולם יחד.

את המשך הפעילות המצלמות לא תיעדו, שבמהלך הפיגועים חמושים פלסטינים פתחו באש כבדה לעבר הכוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר